Gå til innhold

Noen med akvarier her?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er her noen akvarister som kan svare på et par spørsmål, tro... ?

Jeg har en Platy som tydeligvis skal yngle snart, og jeg har hatt den over i en ynglekasse som er festet øverst i akvariet der Platyene går. Hvor lenge går en Platy-hun med _veldig_ rund buk før det kommer yngel? Syns den ser litt ensom ut der den svømmer rundt på den lille plassen den har til rådighet. Sist en Platy ynglet fant vi bare en eneste yngel, og vi vil prøve å unngå at dette skjer igjen.

Når det gjelder Molly-yngel... Kan man se paringsorganet på han-yngelen når den blir et par måneder gammel, eller kan det være at vi bare har hun-yngel siden jeg ikke ser noe paringsorgan hos noen av fiskene (30-40 stykker)?

Gjest No fish nick
Skrevet

Fiskene mine bare driter og driter, så jeg kan dessverre ikke svare fornuftig på det du spør om.

Nå har jeg solgt hele skiten, så jeg slipper å ha et offentlig dass i stua.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fiskene mine bare driter og driter, så jeg kan dessverre ikke svare fornuftig på det du spør om.

Nå har jeg solgt hele skiten, så jeg slipper å ha et offentlig dass i stua.

''Fiskene mine bare driter og driter, så jeg kan dessverre ikke svare fornuftig på det du spør om.''

Fiskene driter når de får mat, driter de hele tida så får de for mye mat. :-D 'Less food, less shit' er en grei leveregel når det gjelder akvarium.

Skrevet

''Fiskene mine bare driter og driter, så jeg kan dessverre ikke svare fornuftig på det du spør om.''

Fiskene driter når de får mat, driter de hele tida så får de for mye mat. :-D 'Less food, less shit' er en grei leveregel når det gjelder akvarium.

Jeg har ca 20 fisk, en blanding av diverse gullfisk, 4 tetra og 2 sugefisk. De får tre klyper flakes hver morgen, ikke mere.

Det skulle da ikke være for mye?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har ca 20 fisk, en blanding av diverse gullfisk, 4 tetra og 2 sugefisk. De får tre klyper flakes hver morgen, ikke mere.

Det skulle da ikke være for mye?

Nei, da er det jo rart at de driter så mye. :-D

Jeg har diverse akvarier med til sammen rundt 100 fisker (har ikke nøyaktig antall ettersom Molly-yngelen svømmer livlig rundt i et sekskantet kar, noe som gjør det umulig å telle dem), og mine fisker driter ikke ofte. Gullfiskene (i et svimlende antall av 3 stk) er vel de som driter mest, men vi prøver å gi dem et minimum av mat.

Det er visstnok bra feng shui å ha akvarier, så lenge de ikke står på kjøkkenet, that is.

Skrevet

Nei, da er det jo rart at de driter så mye. :-D

Jeg har diverse akvarier med til sammen rundt 100 fisker (har ikke nøyaktig antall ettersom Molly-yngelen svømmer livlig rundt i et sekskantet kar, noe som gjør det umulig å telle dem), og mine fisker driter ikke ofte. Gullfiskene (i et svimlende antall av 3 stk) er vel de som driter mest, men vi prøver å gi dem et minimum av mat.

Det er visstnok bra feng shui å ha akvarier, så lenge de ikke står på kjøkkenet, that is.

Har du snakker med Sheila??? *mistenksom*

Hun surrer om Feng Sui dagen lang, og nå skal vi visstnok kjøpe fontener samt begynne med saltdyrking!

http://www.fengshuitips.co.uk/health.htm

Det er stort sett gullfiskene (heter det gullfisk når de er svarte også?) som driter, men sugerne ligger ikke langt etter.

Okke som, de forsvinner om noen dager.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du snakker med Sheila??? *mistenksom*

Hun surrer om Feng Sui dagen lang, og nå skal vi visstnok kjøpe fontener samt begynne med saltdyrking!

http://www.fengshuitips.co.uk/health.htm

Det er stort sett gullfiskene (heter det gullfisk når de er svarte også?) som driter, men sugerne ligger ikke langt etter.

Okke som, de forsvinner om noen dager.

''Okke som, de forsvinner om noen dager.''

Og med dem forsvinner feng shui. Stakkars madammen din! :-(

Skrevet

Synes de yngler rimelig raskt jeg, når man ser at de ser sprekkeferdige ut. Så om et par dager han du nok bebissene der :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Synes de yngler rimelig raskt jeg, når man ser at de ser sprekkeferdige ut. Så om et par dager han du nok bebissene der :-)

Spørs jo om jeg syns den ser sprekkferdig ut fordi jeg sammenligner den med den andre hun-Platyen. Ser ut til å ta litt tid, og det er bare _så_ spennende. Kanskje den har meska seg med Sverddrager, og da kan jo yngelen bli spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...