Gå til innhold

Kvalme - hva slags mat tåler dere best da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pregnant77

Juice, chips, tom og jerry kjeks, eple, banan. Eneste som funker for meg når det er på sitt verste. Og spise FØR du blir sulten, ikke minst.

Av og til føler jeg juicen smaker så rart, og den blir for sur for meg...

Nå spiste jeg både eple og appelsin, det var faktisk ganske godt :-)

Noen flere tips?

Gjest pregnant77

Appelsinjuice og kjeks (ikke søte).

Jeg syns ikke appelsinjuice er så godt for tia...

Hva slags kjeks da, jeg har ritz salte kjeks? Men de er litt kjedelige uten noe på, duger smøreost, eller tror du det og kan være kvalmende?

Annonse

Jeg syns ikke appelsinjuice er så godt for tia...

Hva slags kjeks da, jeg har ritz salte kjeks? Men de er litt kjedelige uten noe på, duger smøreost, eller tror du det og kan være kvalmende?

Når jeg er kvalm skal det være tørt, ikke noe på. Ritz kjeks har jeg ikke prøvd, men noen andre salte kjeks. Jeg tror godt jeg kunne fått i meg Ritz.

ostepop1365380989

Noen flere tips?

Hvis du synes juicen blir for sterk så bland den ut med litt vann!

Det gjør jeg, og det går så mye bedre! :)

Grønne epler hjalp best for meg. Dessuten var det ok med grove kjeks og knekkebrød (helst uten pålegg...)

I første svangerskap orka jeg bare tomatsuppe med egg til middag de tre første mnd. I andre- og tredje svangerskap orka jeg ikke tanken på tomatsuppe i det hele tatt, så alt er nok individuelt ;)

fuji1365380447

Jeg orket ikke å spise noe som var krydret, mektig eller smaksrikt.

Jeg levde hovedsaklig på Weetabix med melk. Det smaker jo ingenting.

Og så hadde jeg veldig lyst på sushi - det er også en ren og klar smak. Men jeg var jo litt urolig for å spise myer å fisk, så det var ikke så ofte, selv om Mattilsyntes sier at det er OK å spise endel typer sushi.

Noen flere tips?

Så bra! I følge kjerringrådene bærer du da en jente ;)

Du kan blande juicen ut med farris eller sitronbrus. Jeg synes også cola er fantastisk mot kvalme, da får man liksom rapet bort det verste, men det skal man jo helst ikke ha så mye av.

Gjest pregnant77

Når jeg er kvalm skal det være tørt, ikke noe på. Ritz kjeks har jeg ikke prøvd, men noen andre salte kjeks. Jeg tror godt jeg kunne fått i meg Ritz.

Hva med middagsmat? Hva slags mat tåles best?

Havregrøt, er det noe å prøve?

Annonse

Gjest pregnant77

Så bra! I følge kjerringrådene bærer du da en jente ;)

Du kan blande juicen ut med farris eller sitronbrus. Jeg synes også cola er fantastisk mot kvalme, da får man liksom rapet bort det verste, men det skal man jo helst ikke ha så mye av.

En jente??

Hva med middagsmat? Hva slags mat tåles best?

Havregrøt, er det noe å prøve?

Jeg spiste mye pasta med pesto på i første svangerskap, det ble litt syrlig. Levde ellers på klementiner, men det er litt vanskelig å få tak i nå, da..

Måtte ha sunn, mager mat og gjerne litt syrlig for å klare å spise mens kvalmen sto på som verst. Det kan også hjelpe å småspise litt for å holde det verste unna.

Gjest pregnant77

Jeg spiste mye pasta med pesto på i første svangerskap, det ble litt syrlig. Levde ellers på klementiner, men det er litt vanskelig å få tak i nå, da..

Måtte ha sunn, mager mat og gjerne litt syrlig for å klare å spise mens kvalmen sto på som verst. Det kan også hjelpe å småspise litt for å holde det verste unna.

Av og til føler jeg meg veldig sur i magen og blir kvalm pga det, da orker jeg ikke sur mat, som yoghurt, juice osv....

fant ut at appelsiner er veldig friskt.

I dag spiste jeg mer enn jeg har klart på lenge,

kom hjem fra jobb, spiste noen cashewnøtter, ca. en fiskekake og 1 kyllinglår med pommes frites - uten å bli dårlig :-) Var så deilig å endelig kunne spise noe, kyllingen smakte så nøytralt og var mør, så det var derfor den var så god. Men jeg tror hva jeg liker kommer an på dagsformen...

En jente??

Ja. Du vet sånne mer eller mindre upålitelige kjerringråd som skal si om man bærer på en gutt eller en jente. Et av dem er at hvis man er hungrig på frukt bærer man jente, imens hvis man er hungrig på sukker bærer man gutt =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...