Gå til innhold

Er det mulig!?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Det er vel ikke direkte faglærere på barneskolen, men det er mange lærere som ikke er klasseforstandere. De barna på barneskolen jeg kjenner har i hvert fall ikke klasseforstandreren sin i alle fag. Om læreren skal holde foreldremøte og konferansetimer kan vel ikke spille en kjempestor rolle.

Nei, jeg vet ikke jeg - jeg trodde bare ikke det var noen andre alternativer på barneskolen...

Men likevel, det er jo et problem på små skoler, i barnehager, på sykehjem osv. På steder hvor mye er knyttet til tilliten og relasjonen til de ansatte.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

17

• Sofline

7

• Lillemus

3

• double

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nja, det blir ikke så tydelig om ikke annet...

Det er ikke sånn at alle i bydelen f.eks vet om noe straks det har skjedd, om man ikke f.eks er tilknyttet samme skole eller noe da...

Nei, men så er det kanskje 20-30 familier/personer som vet hvem du er. Jeg synes i hvert fall det snakkes like mye om naboene i byhjem som i hjem på landet.

Skrevet

Dere får håpe det bare er et rykte. Hvis ikke kan jeg ikke forstå hvordan en gravid kan få tildelt en ny klasse. Da ville det vært mer naturlig at klassen fikk en annen lærer og at den gravide ikke var klasseforstander det året.

Jeg vil tro at intervju og ansettelse skjedde i vår, og hun kan jo forsåvidt ha blitt gravid i sommer ( om det i det hele tatt er sant da) - og da er jo kabalen lagt, mht lærere og fag....

Skrevet

Jeg vil tro at intervju og ansettelse skjedde i vår, og hun kan jo forsåvidt ha blitt gravid i sommer ( om det i det hele tatt er sant da) - og da er jo kabalen lagt, mht lærere og fag....

Det har du selvfølgelig rett i...

Skrevet

Han har ikke svart på meldingen hennes ennå, hva synes du er et passende svar da? Hun har tidligere blitt bedt om å la være å tekste ham, og hun har altså "oversett" _vår_ graviditet. (Ergo frister det ikke mye å gratulere henne)

Hvis hun har blitt bedt om ikke å tekste han (eller ta annen kontakt) så må han jo for all del ikke svare henne. Da ser hun jo at hun får kontakt og tilbakemeldig, og da blir dere aldri kvitt henne...

Skrevet

Cool!

Ehm, min aggresjon går på bedre halvdels tilfeldige affære som nå er gravid, og virkelig gjør en innsats for å sverte ham overfor meg, familien hans, bygda osv. Nok en grunn til å ikke flytte fra storbyen! Dermed har jeg masse argumenter klare når det gjelder dårlige damer, menns rettigheter, barns rettigheter, rett/galt i sånne situasjoner, osv.

I tillegg startet jeg en forrige dagen ifht å ansette kvinner i "fødealder", den kan vi godt fortsette på - den er jo umulig å bli enig i.

Eller så kan vi ta hva som er forventet/akseptert av steforeldre?

Eller hva med voldtekt/rasisme f.eks? Mange gode her :)

Det er i øyeblikk som dette jeg saver Sør, SDD, Morsk & co :)

"Det er i øyeblikk som dette jeg savner Sør, SDD, Morsk & co :)"

Hvis det er krangel du savner, burde du ha savnet meg også he he.

Vi hadde jo noen heftige diskusjoner. Liker deg for det da:)

Skrevet

Ja, hvor har du vært i kveld da, Wita!

Her har vi skravlet og diskutert i timesvis!

Skrevet

Ja, hvor har du vært i kveld da, Wita!

Her har vi skravlet og diskutert i timesvis!

Jeg har vært på Peppes:) Datteren til venninna mi ble 14 i dag og det feiret vi med pizza. Deretter var det kaffe og kaker hos dem og vi kom litt sent hjem.

Men nå skal jeg sove. Skal på jobb i morgen.

God natt:)

Skrevet

Jeg har vært på Peppes:) Datteren til venninna mi ble 14 i dag og det feiret vi med pizza. Deretter var det kaffe og kaker hos dem og vi kom litt sent hjem.

Men nå skal jeg sove. Skal på jobb i morgen.

God natt:)

Mannen min er reist til Østlandet noen dager, så i kveld har jeg sittet og DOL'et og vært på internett hele kvelden. Vanligvis får jeg litt dårlig samvittighet når hen er hjemme... selv om han også sitter mye og ser på biler på finn.no

Men nå skal jeg jeg også i seng, Bums! natta!

Hørtes koselig ut med Peppes forresten!

Gjest Persille
Skrevet

Ja, enig - og de var bra!

Men det var jo aldri vi som startet dem :) Og det er der problemet ligger nå føler jeg... Med unntak av en sjelden fakkel (min om likestilling/graviditet f.eks) - så er det lite action....

Skrevet

Mannen min er reist til Østlandet noen dager, så i kveld har jeg sittet og DOL'et og vært på internett hele kvelden. Vanligvis får jeg litt dårlig samvittighet når hen er hjemme... selv om han også sitter mye og ser på biler på finn.no

Men nå skal jeg jeg også i seng, Bums! natta!

Hørtes koselig ut med Peppes forresten!

Har ikke greid å legge meg likevel. Har vært litt urolig i kveld. Mannen min og de to eldste er også bortreist. De tok med seg telt og skulle gå på Jostedalsbreen.

Han sendte meg et bilde til mobilen ca 17.00 av barna på breen. Jeg ba han innstendig om å gå i en gruppe sammen med kyndige folk, men jeg kjenner han og er redd han har gått med dem alene.

Har prøvd å få kontakt i hele kveld på alle tre mobilene, men kommer bare til svareren. Hva gjør man da? Melder jeg dem savnet, vil han sikkert bli sint over at jeg lager oppstyr uten grunn. Og så tenker jeg at hvis jeg venter til i morgen, kan det være forferdelig galt også.

Et lyst hode ba jeg ringe telenor for å spørre om det var dekning og jeg fikk til svar at det bare var dekning på deler av breen. Jeg trodde ikke breen var så stor lenger jeg. Trodde meste hadde smeltet bort.

Nå prøver jeg og roe meg med at det ikke er dekning der de er, men det er ikke så lett å legge tankene bort.

Angrer på at jeg ikke forlangte mer informasjon. Aner ikke hvor de er. Eneste jeg vet er at de skal bo i telt og skulle gå tur på breen.At det går an å være så dum.

Skrevet

Ja, enig - og de var bra!

Men det var jo aldri vi som startet dem :) Og det er der problemet ligger nå føler jeg... Med unntak av en sjelden fakkel (min om likestilling/graviditet f.eks) - så er det lite action....

Nei, det var det ikke, men vi blandet oss inn i de samme temaene hvor vi begge var engasjerte og noen av dem tenker vi veldig forskjellige.

Men men, i andre temaer er vi jo enige også.

Jeg prøver å holde meg unna. Brukte for mye tid her inne en stund og heldigvis er det lettere og holde seg unna nå:)

Skrevet

Har ikke greid å legge meg likevel. Har vært litt urolig i kveld. Mannen min og de to eldste er også bortreist. De tok med seg telt og skulle gå på Jostedalsbreen.

Han sendte meg et bilde til mobilen ca 17.00 av barna på breen. Jeg ba han innstendig om å gå i en gruppe sammen med kyndige folk, men jeg kjenner han og er redd han har gått med dem alene.

Har prøvd å få kontakt i hele kveld på alle tre mobilene, men kommer bare til svareren. Hva gjør man da? Melder jeg dem savnet, vil han sikkert bli sint over at jeg lager oppstyr uten grunn. Og så tenker jeg at hvis jeg venter til i morgen, kan det være forferdelig galt også.

Et lyst hode ba jeg ringe telenor for å spørre om det var dekning og jeg fikk til svar at det bare var dekning på deler av breen. Jeg trodde ikke breen var så stor lenger jeg. Trodde meste hadde smeltet bort.

Nå prøver jeg og roe meg med at det ikke er dekning der de er, men det er ikke så lett å legge tankene bort.

Angrer på at jeg ikke forlangte mer informasjon. Aner ikke hvor de er. Eneste jeg vet er at de skal bo i telt og skulle gå tur på breen.At det går an å være så dum.

Uff, Wita - det er fælt å være engstelig! Har du fått tak i dem nå?

Skrevet

Nei! Har ringt telenor igjen og de sier at de mest sannsynlig er uten dekning.

Håper det.

Skrevet

Neinei :)

Jeg traff en fyr som i julen hadde sex med en jente en gang i fylla - og hun ble gravid. Vi pratet mye, jeg kan endel om barn, fordeling osv - og det utviklet seg til at vi ble kjærester.

Jeg har hele tiden visst at hun skal ha barnet, noe han har vært helt imot - men hun har holdt seg relativt i ro. Nå har hun imidlertid fått vite om meg, søkt meg opp på Facebook bla - og er direkte ufin.

En ting er at jeg er en dårlig mor fordi jeg har bilde av Billa der, men han har løyet for meg, er en dritt/idiot/ond/kynisk/kald/ ja, du kan egentlig bare fortsette.

Men i tillegg til det sier hun at hun skal ringe moren hans og fortelle hvor fæl han har vært, at hun skal publisere fødselsannonse med hans navn i avisen, osv.

Og, det beste: hun krever at han skal ta ansvar, vedkjenne seg farskapet osv - men nekter ham samvær! Hun har nemlig hatt tre år med rettslære på skolen, så hun vet at far ikke har noen rettigheter, alt handler om mors godvilje....

Hun innser ikke at hun blander sammen foreldreansvar og samværsrett :)

Dialogen er umulig, hun er utelukkende fæl med ham. Det skyldes at han sa han ikke ville ha noe med verken henne eller barn å gjøre, så om hun gjennomførte svangerskapet måtte hun være klar over at det var på egenhånd.

Moralsk - kanskje ikke helt greit. Men praktisk; jeg skjønner det jo - ingen vil bli påtvunget en sånn situasjon.

Og nå; nå viser det seg at hun har likt ham siden ungdomsskolen, og så dette som sitt snitt til å kapre ham. Hun trodde de skulle bli lykkelig familie (basert på én natt i fylla!!) bare han fikk litt tid på seg, men da jeg kom inn i bildet gikk den fantasien i knas...

Så - det er litt texas kan man si da....

*måpe*

Jeg tror denne dama og eksen til samboeren min kunne blitt bestevenner.

Skrevet

Hvis hun har blitt bedt om ikke å tekste han (eller ta annen kontakt) så må han jo for all del ikke svare henne. Da ser hun jo at hun får kontakt og tilbakemeldig, og da blir dere aldri kvitt henne...

Jo, men på en annan side så føler jeg vi aksepterer at hun tråkker over det vi har sagt til henne, ved å drite i at hun kontakter ham likevel, hvis du skjønner?

Skrevet

Hm..... så HUN er "smelt på tjukka", mens DU "skal ha barn" ? Hmmmm....

Seff, noen språklige virkemidler må man da ta i bruk for å få frem poenget sitt ;)

Gjest Persille
Skrevet

*måpe*

Jeg tror denne dama og eksen til samboeren min kunne blitt bestevenner.

Ja, det tenkte faktisk jeg også :)

Skrevet

Han har nettopp ringt;o)

De har ikke gått på breen i det hele tatt. Bare sett på brearmene. På bildet de sendte meg så det ut som de sto på breen, men det var sikkert bare på armen av breen.

Jeg er 10 kilo lettere;o)

Skrevet

Han har nettopp ringt;o)

De har ikke gått på breen i det hele tatt. Bare sett på brearmene. På bildet de sendte meg så det ut som de sto på breen, men det var sikkert bare på armen av breen.

Jeg er 10 kilo lettere;o)

Det var godt!

Har vært litt bekymra jeg også, for dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...