Gå til innhold

Er det mulig!?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Seff, noen språklige virkemidler må man da ta i bruk for å få frem poenget sitt ;)

Selv om det virker smålig av deg?

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

17

• Sofline

7

• Lillemus

3

• double

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan får du sitatene i sånn firkant?

"Men barn vil vi og må vi jo få!"

Ja, helt enig! Men hvordan vi skal løse det tilfredsstillende praktisk for alle? Ikke godt å si....

Jeg tror hvertfall ikke løsningen er å forby at man snakker om det...

Da fikk jeg det bekreftet: Den nye læreren til sønnen min ER gravid - termin i november.

Utrolig kjedelig. Vi får jo selvsagt håpe på at hun holder seg frisk, men uansett blir det jo et skifte av lærer midt i skoleåret for ungene. For min sønn blir hun den 5. læreren, og hennes vikar blir da den 6. læreren på under 2,5 år....

*frustrert*

Gjest Persille
Skrevet

Da fikk jeg det bekreftet: Den nye læreren til sønnen min ER gravid - termin i november.

Utrolig kjedelig. Vi får jo selvsagt håpe på at hun holder seg frisk, men uansett blir det jo et skifte av lærer midt i skoleåret for ungene. For min sønn blir hun den 5. læreren, og hennes vikar blir da den 6. læreren på under 2,5 år....

*frustrert*

Hyggelig for henne, men frustrerende både for dere og for skolen!

Det er ikke så lett å finne kvalifisert arb.kraft der heller...

Skrevet

Hyggelig for henne, men frustrerende både for dere og for skolen!

Det er ikke så lett å finne kvalifisert arb.kraft der heller...

Her i Kristiansand er det visst enormt mye ledig lærerkapasitet, så jeg tror nok ikke det blir vanskelig å finne vikar. Men problemet er jo hvis det blir sykemelinger litt etter litt, slik det var i fjor og i forfjor, og det da drøyer utover høsten før de får en fast vikar til klassen.

Har ei venninne som er vikarlærer, bl.a. på den skolen, og hun er jaktetter et mer stabilt vikariat - skal snakke med henne i dag. Hun vet trolig om det likevel. Hun er i alle fall "aldri" syk og skal ikke ha flere barn ;-)

Skrevet

Selv om det virker smålig av deg?

Det var jo ikke så himla alvorlig ment da. Jeg har en t-skjorte der det står knocked up på selv.

Skrevet

Det var faktisk MEG som fant ut det med firkanten her en gang i sommer jeg satt og DOL'et. Hele hurven tok jo helt av den kvelden :-)

''Det du vil ha i firkanten markerer du med to ganger den apostrofen som står til høyre for Æ'en (og som jeg brukte nå)''

See?

''Nå får jeg også prøve siden alle diller sånn med dette''

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var jo ikke så himla alvorlig ment da. Jeg har en t-skjorte der det står knocked up på selv.

''Det var jo ikke så himla alvorlig ment da.''

Nei vel, så da er det i orden at du virker smålig i ordvalget ditt?

Skrevet

''Det var jo ikke så himla alvorlig ment da.''

Nei vel, så da er det i orden at du virker smålig i ordvalget ditt?

Hva er det som har bitt deg da?

I min generasjon bruker man smelt på tjukka, bolle i ovnen, gravid, med barn osv. om hverandre. Det finnes ingen ord for sånt som faktisk er nedverdigende på ordentlig.

Akkurat som vi flirer over at noen av oss er løsunger, altså født utenfor ekteskapet, noe som er temmelig out there å bry seg om for oss i dag.

Så hvis det er det at uttrykket er støtende eller noe sånt som plager deg, så er det nok bare alderen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva er det som har bitt deg da?

I min generasjon bruker man smelt på tjukka, bolle i ovnen, gravid, med barn osv. om hverandre. Det finnes ingen ord for sånt som faktisk er nedverdigende på ordentlig.

Akkurat som vi flirer over at noen av oss er løsunger, altså født utenfor ekteskapet, noe som er temmelig out there å bry seg om for oss i dag.

Så hvis det er det at uttrykket er støtende eller noe sånt som plager deg, så er det nok bare alderen.

Det er nok ikke uttrykket i seg selv, men at du bruker så til de grader forskjellige betegnelser på din graviditet og denne andres graviditet som virker smålig.

Skrevet

Det er nok ikke uttrykket i seg selv, men at du bruker så til de grader forskjellige betegnelser på din graviditet og denne andres graviditet som virker smålig.

*gjesp*

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er relativt ekstremt - og ikke minst korttenkt - å bli gravid som hevn, gitt. Og ikke minst trist for barnet hennes.

Bortsett fra det, så har det vel strengt tatt ikke noe med deg å gjøre, lenger. Hev deg over det!

Skrevet

Jeg har jo forklart deg at til vanlig bruker jeg "på tjukka" om meg selv også. Og lenger nede i første innlegget skrev jeg jo faktisk at hun var i lykkelige omstendigheter, det er da i hvertfall ikke et smålig uttrykk.

Skrevet

Det er relativt ekstremt - og ikke minst korttenkt - å bli gravid som hevn, gitt. Og ikke minst trist for barnet hennes.

Bortsett fra det, så har det vel strengt tatt ikke noe med deg å gjøre, lenger. Hev deg over det!

Jeg vet det. Jeg overreagerte en del akkurat da jeg fikk vite det. Men det jeg tenker mest på er det stakkars, stakkars barnet som blir født inn i denne ustabiliteten.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Er jeg? =/

Jeg tviler STERKT på at hun har planlagt det lenge, i og med at hun har vært ute hver helg frem til graviditeten, og barnefaren er en notorisk utro drittsekk som jeg faktisk trodde det var slutt med. Hun holdt i hvertfall på å ta livet sitt pga ham for noen knappe mnd siden.

Jeg ser du får masse støtte og sympati her - du har sikkert skrevet om henne tidligere.

MEN - du sier hun har nylig forsøkt å ta livet sitt. Jeg ser for meg et dypt ulykkelig menneske som mulig er noe desperat etter kjærlighet. Hvorfor skal du tråkke henne lenger ned i stedet for å føle sympati og håpe at barnet hennes vil gi henne innhold i livet?

Skrevet

Jeg ser du får masse støtte og sympati her - du har sikkert skrevet om henne tidligere.

MEN - du sier hun har nylig forsøkt å ta livet sitt. Jeg ser for meg et dypt ulykkelig menneske som mulig er noe desperat etter kjærlighet. Hvorfor skal du tråkke henne lenger ned i stedet for å føle sympati og håpe at barnet hennes vil gi henne innhold i livet?

Vel, nå vet jeg ikke hvor alvorlig forsøket var. Hun gjorde veldig mye utav det, og det kan like gjerne ha vært et forsøk på oppmerksomhet.

Likevel har du jo rett i at hun uansett sannsynligvis er ulykkelig og har behov for kjærlighet. Og jeg synes synd i henne, det gjør jeg faktisk. Ikke minst fordi hun har gått ut offentlig med graviditeten i uke 5, og kan gå på en kjempesmell der.

Jeg har selv vært deprimert og hatt et rotete og ulykkelig kjærlighetsliv. Likevel har jeg aldri latt det komme til uttrykk ved å forsøke å ødelegge for andres kjærlighet, og ikke minst, ved å sette et uskyldig barn til verden på helt feil premisser. Og jeg er desverre ikke så god at jeg vender det andre kinnet til når folk er ondsinnede mot meg og mine med vilje.

Imidlertid setter jeg pris på et saklig og konstruktiv svar som ditt, og jeg skal tenke over det :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har jo forklart deg at til vanlig bruker jeg "på tjukka" om meg selv også. Og lenger nede i første innlegget skrev jeg jo faktisk at hun var i lykkelige omstendigheter, det er da i hvertfall ikke et smålig uttrykk.

Nei, det er jo en sterk forbedring. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...