Gå til innhold

Hvordan "takle" innesluttet og sjenert kjæreste?

Anbefalte innlegg

Gjest ready set go
Skrevet

Jeg vet en del om å være sjenert. Jeg var det selv helt opp til tenårene. Men det vokste jeg av meg. Folkeskikk og oppdragelse heter det.

Enten er du en premieidiot eller så troller du.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Sofline

6

• double

4

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kunne aldri hatt en kjæreste som ikke klarer seg sosialt
Skrevet

''Jeg vet en del om å være sjenert. Jeg var det selv helt opp til tenårene. Men det vokste jeg av meg. Folkeskikk og oppdragelse heter det.''

Det der skjønte jeg ikke. Hva er koblingen mellom "sjenanse" og "folkeskikk og oppdragelse"?

Man må lære å oppføre seg selv om man er sjenert. Ubehagelig, ja. Men det blir bedre etter hvert!

Sjenanse er en grunn, men det trenger ikke være en unnskyldning.

Skrevet

Jeg vet en del om å være sjenert. Jeg var det selv helt opp til tenårene. Men det vokste jeg av meg. Folkeskikk og oppdragelse heter det.

Men på området respekt for andre mennesker og deres væremåte, tror jeg du fremdeles har mye å lære.

Skrevet

Man må lære å oppføre seg selv om man er sjenert. Ubehagelig, ja. Men det blir bedre etter hvert!

Sjenanse er en grunn, men det trenger ikke være en unnskyldning.

Vel, men alle som er stille er det ikke fordi de er sjenerte. Det finnes også andre grunner til å være stille i sosiale sammenheng.

Skrevet

Enten er du en premieidiot eller så troller du.

Ja, det var kanskje litt "idioti" å tro at noen på et internettforum skulle skjønne hva jeg mener når temaet er sosial etikette. ;-)

Ta selvkritikk på den.

Skrevet

Ja, det var kanskje litt "idioti" å tro at noen på et internettforum skulle skjønne hva jeg mener når temaet er sosial etikette. ;-)

Ta selvkritikk på den.

At _ingen_ av de 12 som har svart deg og trådstarter er enig med dere får det ikke til å ringe en liiiiten bjelle?

Skrevet

Heldigvis forventer ikke min kjære det av meg, jeg er nemlig ikke noe god på smalltalk i det hele tatt og trenger tid før jeg tiner opp blant helt ukjente mennesker - i alle fall noen ganger. Så hadde han blitt sur og furten av den grunn så hadde nok ikke forholdet vært liv laga... Det er jo bare sånn jeg er!

Nå overrasker du meg. Du er så åpen her inne at jeg blir litt satt ut noen ganger. Jeg så for meg at du var sånn ellers også:-)

Skrevet

Vel, men alle som er stille er det ikke fordi de er sjenerte. Det finnes også andre grunner til å være stille i sosiale sammenheng.

Jeg vet det. Det var et svar til Sofline egentlig. Jeg synes ditt svar til trådstarter var bra bortsett fra akkurat det med at du ikke skjønner at det er pinlig.

Skrevet

Jeg synes i grunnen mer synd på kjæresten din, jeg. Ser for meg en rolig fyr som sitter der småflau over sin spinnville kjæreste som fyker rundt og er "morsom" 24 timer i døgnet. Puh....;-)

Skrevet

At _ingen_ av de 12 som har svart deg og trådstarter er enig med dere får det ikke til å ringe en liiiiten bjelle?

Vi er alle undermennesker på internett, det må du vel fatte.

Hør hør på den sosialt overlegne drittsekken ;-)

Skrevet

Nå overrasker du meg. Du er så åpen her inne at jeg blir litt satt ut noen ganger. Jeg så for meg at du var sånn ellers også:-)

*Hehe* Jeg er ikke alltid veldig stille og innesluttet altså, det kommer an på selskapet. Føler jeg meg på bølgelengde med vedkommende og er avslappet (og vedkommende også snakker!) så er det ikke noe problem.

Skrevet

Jeg vet det. Det var et svar til Sofline egentlig. Jeg synes ditt svar til trådstarter var bra bortsett fra akkurat det med at du ikke skjønner at det er pinlig.

Jeg kunne skjønt det hvis det var mannen selv som syntes det var pinlig eller ekkelt, fordi han skjønte at andre hadde forventinger til han som han ikke kunne oppfylle.

Men jeg skjønner ikke hvorfor kjæresten hans synes det er pinlig.

Gjest Elextra
Skrevet

Litt pussig at du setter likhetstegn mellom det å være åpen og det å være god til "small talk".

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo fint for dere! Men livet mitt er ingen boble. Jeg er avhengig av å kunne mingle og snakke med folk uten å måtte ha en tausing på slep. Det er ganske masete å måtte passe på sånne som ikke klarer seg selv i en forsamling. Da får han heller bli hjemme.

Greit nok at du mener det, men da ville du vel heller ikke valgt en slik kjæreste, slik trådstarter har gjort.

Skrevet

Litt pussig at du setter likhetstegn mellom det å være åpen og det å være god til "small talk".

De to tingene ser ut til å henge sammen når jeg ser på skravlerne jeg kjenner. Klart at rolige mennesker også kan være åpne, men ikke mot hvem som helst og hvor som helst og etter fem minutters bekjentskap.

Gjest Elextra
Skrevet

De to tingene ser ut til å henge sammen når jeg ser på skravlerne jeg kjenner. Klart at rolige mennesker også kan være åpne, men ikke mot hvem som helst og hvor som helst og etter fem minutters bekjentskap.

Blant mine venner og bekjente er det gjerne motsatt. De typiske skravlerne er ofte egentlig mer usikre, og en blir lett kjent med dem, men kommer ikke fort innpå dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg er rake motsetningen, utadvendt, blid, morsom,sosial, energisk, og sprudlende, jeg liker folk, at ting skjer, fart og moro.''

Prøv å forestille deg hvor travelt og påtrengende dette er for en initiativløs, gørrende kjedelig (selv om du ikke skrev det med rene ord) og rolig type som elsker satanistmusikk og bøker.

Må si du har høye tanker om deg selv _i_forhold_til_ hva du har om kjæresten din. Stakkars mann sier nå jeg.

Skrevet

''Jeg er rake motsetningen, utadvendt, blid, morsom,sosial, energisk, og sprudlende, jeg liker folk, at ting skjer, fart og moro.''

Prøv å forestille deg hvor travelt og påtrengende dette er for en initiativløs, gørrende kjedelig (selv om du ikke skrev det med rene ord) og rolig type som elsker satanistmusikk og bøker.

Må si du har høye tanker om deg selv _i_forhold_til_ hva du har om kjæresten din. Stakkars mann sier nå jeg.

Enig med deg. Jeg synes trådstarter (for det var vel hun du siterte?) høres temmelig slitsom ut. Sannelig bra vi er forskjellige! :o)

Skrevet

Jeg synes du virker som en omsorgsfull og forståelsesfull kjæreste. Å ikke få noen form for bekreftelse kan være veldig vanskelig. Kanskje du skulle prøve å ta mer del i hans interesser? Det er godt mulig han vil åpne seg mer hvis dere er på hans "hjemmebane".

Ellers er det ikke alle menn som skjønner verdien av å fortelle/vise partneren at de er glad i henne. "Jeg er jo kjæreste med deg, er ikke det bevis nok?"

Du burde kanskje snakke med ham om passiviteten hans? Forutsatt at det er mulig uten at han blir såret og det blir krangel av det. Huff, det er ikke lett.

Lykke til!

Skrevet

Heldigvis forventer ikke min kjære det av meg, jeg er nemlig ikke noe god på smalltalk i det hele tatt og trenger tid før jeg tiner opp blant helt ukjente mennesker - i alle fall noen ganger. Så hadde han blitt sur og furten av den grunn så hadde nok ikke forholdet vært liv laga... Det er jo bare sånn jeg er!

Jeg synes ikke du er katastrofe på smalltalk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...