Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest abcdefg1

har separert meg etter 9 år, ingen barn.meget grov utroskap fra hans side, og dessuten lyver han om masse ting, som men egentlig heller ikke hadde trengt å lyve om. Tror d nesten er blitt som en vane/sykdom for han. Nå 5 mnd etter bruddet sitter jeg likevel med en vond følelse i magen, som om j nesten syns synd på han. Men vet at det ikke er håp i havet, det han gjorde mot meg var så nedverdignede og stygt at han fortjener virkelig ikke en ny sjanse. Men man blir jo glad i en person etter så lang tid også...Nå føler jeg bare forvirring i kroppen, har flørtet litt med andre, føles så fint der og da, men så detter jeg ned på jorda igjen og blir bare kvalm at tanken på menn...Noen som har liknende erfaringer, og hvro lenge skal dette vare? Bor alene nå, har kommet i orden i ny leilighet også.

Hilsen

frustrert og forvirret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282588-s%C3%A5-sinnsykt-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Det ordner seg for snille piker...

Et brudd vil alltid gjøre vondt.. Det er jo tross alt din beste venn en skiller seg fra.. Ta tiden til hjelp, kos deg, vær med venninner, reis.. det ordner seg etterhvert.

Når du er klar for det orker du tanken på andre menn, men kanskje ikke akkurat nå.

Apropos "grov utroskap", må bare fortelle dette deg.

En mannlig bekjent av meg fikk 6 barn i løpet av sitt ekteskap, hvorav 3 av barna var med kona, enkelte av dem er det liten aldersforskjell på, ja da er det kun snakk om måneder.

ps! de er fortsatt gift..

• 1 måned senere...

Hei kjære deg :-)

Hvordan har du det? Jeg ønsker deg all glede og lykke og håper du at koser deg over det fine livet.

Jeg forstår på en måte din smerte selv om jeg ikke har opplevd det samme. Når setter meg i ditt sted kan jeg skjønne hva du kan tenke og føle. Derfor vil jeg be deg om å ikke ta mine ord som kritikk, men heller fra en som bryr seg. I den grad det kan la seg gjøre over DOL :-) Se heller ikke på meg som en som tror at han vet om alt. Det gjør jeg ikke, men jeg blir lei meg når andre har det vondt og jeg gjør det jeg kan for at de kan få det noe bedre.

Du skrev at du hadde opplevd grov utroskap fra han. Det er utrolig dritt gjort av han. Og nå er dere fra hverandre. Vet du hva? Gratulerer, så slipper du mer av det for du fortjener noe mye bedre enn det. Nå er det over og du er heldig som kom deg ut av det. Nå begynner den egentlige jobben med deg selv.

Først vil jeg be deg om å starte med tilgivelse. Tilgi alle som har gjort deg vondt, selv de du føler ikke fortjener å bli tilgitt. Jeg vet det høres rart, men ved å tilgi tar du bort mye negativ energi i deg selv. Dessuten er tilgivelse en frihetshandling som først og fremst gjelder deg selv og du vil ha glede av den. Ikke kok suppe på det som har skjedd. Sannsynligvis vil den all dette gjelder ikke engang vite om det og vil heller ikke bry seg om det. Det er deg det vil gå utover. Seltilliten, selvfølelsen og din egen glede, det er alt dette går ut over. Vil du la det skje? Nei, det skal du ikke. Du er ansvarlig for ditt eget liv og du tar det ansvaret nå, i dette øyeblikk bestemmer du deg for en forandring i ditt liv. Du sier til deg selv:

"Greit, den situasjonen er tilbakelagt. Den er fortid for meg nå. Jeg liker ikke det du gjorde, men jeg vet at du gjorde det så godt du kunne med all den forståelsen og kunnskapen du hadde på daværende tidspunkt. Jeg er ferdig med dette nå. Jeg setter deg fri og lar deg gå. Du er fri, jeg er fri." (Louise Hay).

Det høres sikkert rart ut å tilgi noen som har gjort deg vondt. Men for å kunne gi slipp på fortiden må vi tilgi. Det er ikke alltid man vet hvordan man skal gjøre det. Men bare intensjonen er en god start. Når du klarer å tilgi andre er det fordi du tilgir deg selv. Du elsker deg selv for den du er og tilgir deg selv for ting du gjør. For du er et menneske med sine feil og mangler. Men du er perfekt for deg selv og det beyr en masse.

Du har sikkert mange ubearbeidede følelser og de må du få ut. Ta en pute og slå alt du kan på det. Få ut raseriet og kjenn etter hvor lettet du blir.

Si meg nå en ting, hvorfor skal du sitte der og ha det vondt når hele livet venter på deg? Jeg vet at det er vanskelig fordi det ligger mange følelser der.

Begynn med å tilgi og tenk deg at du fortjener det beste. Etter en tid vil dette bli en sannhet for deg og du vil føle deg en erfaring rikere.

Lykke til og velsigne deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...