Gå til innhold

Erstatning etter bilulykke

Anbefalte innlegg

Gjest vessla

Hei I 2001 var jeg ute for en bilulykke, bilen min ble påkjørt i siden og siden kondemnert. Jeg pådro meg en kraftig kink i nakken, og vart sykemeldt i noen uker. Bilder vart tatt av nakken men ingenting vart funnet av skade på meg. If forsikring betalt da en tid for mine utgifter til kiropraktor/fysioterapi, men en dag hadde de satt inn et beløp på kroner ti tusen, med brev om at dette var å annse som erstatningsbeløp for alle skader jeg eventuelt hadde pådratt meg. Jeg skrev tilbake pr mail, at jeg ikke på noen måte ansåg saken som ute av verden, men godtok å ta i mot disse penegen til nødvendige utgifter som kiroprator, treningssenter etc.. I årene som har gått, har jeg hatt mange tunge dager, med sykemeldinger, behandlinger for nakken min mange ganger i året. Siste gangen var nå før ferien, da jeg fikk så store smerter i hodet at jeg vart akutt innlagt på sykehus. Legene fryktet hjernehinnebetennelse, men det viste seg at det nok en gang var nakken min som var årsaken til smertene. Jeg har egentlig aldri vært interresert i noen form for erstatning, men nå syns jeg det begynner å bli for mye smerter, og jeg er engstelig for min trygghet økonomisk om jeg til slutt på kaste inn årene og bli uføretrygdet. Jeg er 47 år og klorer meg fast i jobben min selv om jeg lever i hodepinens verden. Hva vil du anbefale meg i denne saken. Jeg kan jo nevne at ingen forsikringsselskap vil forsikre meg når jeg forteller om mine plager og min sykehistorie etter ulykken. Skaden er meldt til både forsikringsselskap og politi. Jeg er fortsatt i full jobb, men vet ikke hvor lenge jeg klarer det. Håper på gode råd:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282591-erstatning-etter-bilulykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advokat Thomas Myran

Hei! Hvis du selv mener du ikke kan greie jobben din, enten i 100% eller lavere, så må du først sykmelde deg. Derigjennom kommer du inn i trygdesystemet, hvor et løp med rehabilitering eller attføring må gjennomføres for du vil være noen kandidat for uførepensjon. Ta derfor kontakt med din lege, og sørg for en grundig og redegjort sykmelding. Ta deretter kontakt med trygdekontoret, og be dem om hjelp til å komme videre i prosessen. Hva gjelder forsikringssaken, så kan jeg ikke si stort om den uten å se papirene dine. Klart avgjørende vil være foreldelsesproblematikk i denne saken, så hvis du ønsker å gjenoppta denne, ta snarest kontakt med advokat. Mvh. Thomas Myran Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...