Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, husmorinnlegg til glede for gutta ;-)

Jeg lager brød i brødbakemaskin, og dette blir naturlig nok fort tørt, men finnes det noen lure tips til hvordan oppbevare brød så det kan holde seg ferskt lenger? Jeg har det bare i en sånn vanlig, gjennomsiktig plastpose.

Gjest annlovinda
Skrevet

Kastet utrolig mye tørt brød tidligere.

Men kjøpte en ny brødboks, tupperware. Og etter det har jeg knapt kastet brød. Brødet holder seg ferskt, iallefall til vi ha spist det opp, skjedde aldri før. Så den er genial, om enn dyr da.

Skrevet

Men kjøpte en ny brødboks, tupperware. Og etter det har jeg knapt kastet brød. Brødet holder seg ferskt, iallefall til vi ha spist det opp, skjedde aldri før. Så den er genial, om enn dyr da.

Tett lokk på den da eller?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg tror gulrotbrød holder seg litt lenger enn vanlig brød, om det er noe alternativ? Godt er det også! :o)

Skrevet

Jeg vant en tupperware brødboks en gang for lenge siden. Skjønte ikke hva den skulle brukes til, så min kjære fikk den til å ha bilrekvisita i i bilen.... Først noen år etter, i et Tupperwareselskap forstod jeg at det var en brødboks :-)

Skrevet

Dele opp i skiver og legge i fryseren de dere ikke spiser? De tiner jo fort når du tar de opp. Jeg pleier å dele brødene i to og så ta opp et halvt brød i gangen, da holder det seg ferskt til vi rekker å spise det opp.

Skrevet

Dele opp i skiver og legge i fryseren de dere ikke spiser? De tiner jo fort når du tar de opp. Jeg pleier å dele brødene i to og så ta opp et halvt brød i gangen, da holder det seg ferskt til vi rekker å spise det opp.

Har prøvd å fryse, det egner seg ikke.

Skrevet

Jeg tror gulrotbrød holder seg litt lenger enn vanlig brød, om det er noe alternativ? Godt er det også! :o)

Det har sikkert mye fuktighet ja, takk for tips :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg vant en tupperware brødboks en gang for lenge siden. Skjønte ikke hva den skulle brukes til, så min kjære fikk den til å ha bilrekvisita i i bilen.... Først noen år etter, i et Tupperwareselskap forstod jeg at det var en brødboks :-)

Den typen jeg kjøpte nå ser du at er en brødboks. Den kunne du ikke tatt feil av, hehe.

Dette er en relativt ny type, den gamle brødboksen til tupperware var mer boks-aktig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tett lokk på den da eller?

Den er vel relativt tett, med en slik luke til å skyve opp og ned for å åpne boksen. I tillegg er det et slags filter på den.

Skrevet

Vanskeligheten med å holde brødet ferskt var en av grunnene til at vi sluttet med brødbakemaskin! Ettersom barna alltid skjærer av den ytterste skiven, og et firkantet "brødbakemaskinbrød" har MANGE snittflater, ble det mye som gikk i bosset!

En annen grunn var at det var vanskelig å lage matpakker av brødet, når det er så dryppende ferskt blir det veldig sammentrykket i en matpakke.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...