Gå til innhold

hva gjør dere med katten i ferien?

Anbefalte innlegg

Gjest glad katteeier
Skrevet

Jeg har en katt som både trives ute og inne,men ikke bare en av delene.det jeg lurer på er hva dere andre katteeiere gjør når dere skal på ferie?Hadde tidl familie her som passet katten i feriene når jeg reiste,mens nå i sommer har de flyttet.noen forslag?

PS har tidl fått idiotiske råd om å avlive katten for å være mer "fri",men det er det IKKE verdt!da holder jeg meg heller hjemme!glad i min 10år gamle katt:)

ps,hvis det har noe å si,bor i rogaland...

Gjest stratooos
Skrevet

Vi var bortreist i flere uker i sommer. Har en katt som er like gammel som din. Var så heldig at vi hadde ei lita nabojente som besøkte katten hver dag. I tillegg hadde vi en voksen som ga den mat. Vi er så heldige å bo på landet da. Lagde også et hull i vaskeromsdøra slik at katten kunne gå ut og inn av dette rommet, der hadde den også maten sin.

Har forsøkt å ha mat ute til katten, men dette fungerte dårlig. Andre katter spiste av den og fuglene er veldig glad i tørrfor, fant vi ut.

Vi kom hjem til en feit og glad katt :-).

Gjest glad katteeier
Skrevet

Vi var bortreist i flere uker i sommer. Har en katt som er like gammel som din. Var så heldig at vi hadde ei lita nabojente som besøkte katten hver dag. I tillegg hadde vi en voksen som ga den mat. Vi er så heldige å bo på landet da. Lagde også et hull i vaskeromsdøra slik at katten kunne gå ut og inn av dette rommet, der hadde den også maten sin.

Har forsøkt å ha mat ute til katten, men dette fungerte dårlig. Andre katter spiste av den og fuglene er veldig glad i tørrfor, fant vi ut.

Vi kom hjem til en feit og glad katt :-).

setter jeg ut mat,er det som du også nevner andre katter som spiser.men åpner jeg et vindu,kommer de jammen inn da og...vet ikke hva jeg skal gjøre jeg:(

Gjest stratooos
Skrevet

setter jeg ut mat,er det som du også nevner andre katter som spiser.men åpner jeg et vindu,kommer de jammen inn da og...vet ikke hva jeg skal gjøre jeg:(

Skal du være lenge borte da? Katter kan jo greie seg ganske lenge ute, hvis de er vant til det fra før da. Men den bør jo ha tilgang på ihvertfall vann. Ingen naboer du kan spørre da?

Skrevet

Vi har en snill nabodame som mater pusen vår og når hun er borte så passer jeg hennes pusi.

Veldig enkelt og greit.

Skrevet

Katteluke med lås som åpnes av en brikke i kattens halsbånd, da kommer bare din katt inn.

Skrevet

Du må skaffe deg katteluke med magnetlås som pusen har på halsbåndet.

Med magnetlåsen kan bare din/dine katter som har rett "nøkkel" komme inn.

Vi har en matestasjon fra en dyrebutikk som har plass nok til tørrmat og vann i minst 14 dager, ellers kan du også legge ut litt mer tørrmat i en skål i tillegg.

Vår katt vandrer inn og ut av kjelleren som den vil mens vi er borte, også om vinteren.

Det lengste vi har vært borte var 3 uker en gang, da fikk vi noen til å komme etter 2 uker og sjekke at det var mat og vann nok for den siste uken . Vi er ofte borte i 2 uker.

Katten har det helt fint, men er selvsagt veldig glad når vi kommer hjem og den får kos igjen.

Kattepensjonat hadde ikke vært noe for vår katt, den er veldig stedbunden.

Gjest ikke dra fra kattene alene!
Skrevet

Da finner man seg en god kennel som har egne rom for katter! Enklere kan det ikke bli.

Kan ikke fordra folk som drar fra kattene sine på ferie og lar den leve sitt eget liv alene den stunden. Vel og bra med kattelukene, men hva hvis katten blir syk og trenger medisinsk hjelp? På kennel/kattepensjonat får de tilsyn og kos og har det veldig bra.

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden reist fra kattene våre uten at jeg visste at noen tok seg av dem.

Foreldrene mine slipper dem inn i huset vårt i noen timer hver dag, ellers er de ute (omtrent som de pleier når vi er hjemme). Problemet er at den ene katten nekter å gå inn i huset når det ikke er vi som slipper den inn :-( Dette kan vi uansett ikke gjøre så mye med, og foreldrene mine passer likevel på å kose med denne katten også (selv om den er noe uvillig ;))

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt fra kattene uten kattepasser hver dag. Har jeg innekatter, men selv om de er flere så vil jeg at de skal ha tilsyn minst 1 gang om dagen. Er noe med at noen kan ha et overoppsyn om katten(e) skulle bli syke etc.

Skrevet

Vi har kattedør, så kattene våre kan gå inn og ut som de ønsker.

Når vi reiser bort, finner kattene rennende vann på terrassen, og en 1-2 matautomater på kjøkkenet. Da kan de klare seg fint i 10 dager.

mvh

Skrevet

Tar henne med! Eller har den hos en venninne e.l hvis det ikke lar seg gjøre, men da max en uke. Hun sitter i vinduet og nærmest gråter hver morgen når jeg drar på jobb, og er helt i himmelen når vi kommer hjem, så at hun skulle være alene mer enn en dag er helt utenkelig.

Skrevet

Vi har kattedør, så kattene våre kan gå inn og ut som de ønsker.

Når vi reiser bort, finner kattene rennende vann på terrassen, og en 1-2 matautomater på kjøkkenet. Da kan de klare seg fint i 10 dager.

mvh

finnes det vannautomater også? hvor fikk du tak i matautomaten?

Skrevet

Vi får en venn til å titte innom dem daglig. Vi har brukt kattepensjonat, men for oss er det for langt unna (vi har ikke bil, og kattene hater å reise), og for dyrt.

Skrevet

finnes det vannautomater også? hvor fikk du tak i matautomaten?

Vi hadde et sånt sett, lurer på om vi ikke kjøpte det på Tupperware?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...