Gå til innhold

Kan man bli deprimert av å flytte?

Anbefalte innlegg

Gjest deppa ja
Skrevet

Jeg har flyttet til en ny by. Gledet meg egentlig, men har savnet tilbake til den plassen jeg bodde. Dette har resultert i at jeg har sittet mye hjemme, og ikke hatt mye kontakt med folk. Til tider følt litt angst og uro i kroppen. er et par mnd siden jeg flyttet. Familien er med, men føler slik likavel. Før gikk jeg tur nesten hver dag, men etter flyttinga har jeg ikke gått tur.Hva kan jeg selv gjøre for at dette skal bli bedre? Nå er alt bare slik at jeg ikke orker noe. Ikke har jeg fått jobb heller.

Skrevet

Store endringer kan gi mange rare utslag. Det å flytte er et av livets stressmomenter. Leder stress til depresjon? Godt mulig.

Til sist er det du selv som er i kontroll over livet ditt. Løft på ræva og kom deg ut. Alt er bedre enn å sitte i mørket og vente på at "noen" skal komme deg til hjelp.

Skrevet

Ja, man kan bli deprimert av å flytte. Det er et av livets endringer som kan utløse depresjoner (sammen med skilsmisse, miste jobben, miste noen osv.). Man mister et kjent forankringspunkt i det man flytter fra (venner og omgangskrets) det som er trygt og kjent, og det kan være overveldende å skulle begynne å bygge opp igjen dette på et nytt sted.

Begynn i det små... Gå på café, finn deg en hobby, søk på jobber - kom i prat med noen andre der, og så vil det balle på seg, og du får et nytt sosialt nettverk på det nye stedet.

Ønsker deg lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...