Gjest hjeteknuser Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 er e 40 år gamel dame som ar hatt endorcarditt, betennelse på trucus spidal, hjerteklaff, var innlagt i cå 3 mnd og fikk antibiotica som omsider tok betennelsen. Men hjerteklaffen hadde fått gjennomgå, mye av klaffen er borte, og hjertet lekker tilbake blod. det kan høres en surklene lyd med stetoskop.Går til ultralyd og har sett reaksjoner hor leger som "du må få ny klaff snarest" men når det ar blitt tatt opp på legemøte så har de avklart at jeg kan kansje ha det bedre uten? Har ikke lyst selv på denne operasjonen, og har ikke merket noe spes til situasjonen. sliter litt med få opp kondisjon, få nok oksygen til lungene, og sikkert resten musklene i kroppen. Er ikke altid like flink å ta vare på helsen, litt opp og ned, men det jeg lurer på er om du har noen gode tips innen nyere forskning feks. Stamceller feks, er det noe det forskes på i for å evnt gjenoppbygge en slik klaff, hva er strukturen i klaffen, er det en muskel? eller hva? vekst hormoner har jeg hørt kan kan gjenoppbygge ødelagte deler av kroppen? Vet dette ikke er forskning el lov å drive med i norge, men er intr i utradisjonele metoder for at kroppen kan gjenoppbygge seg selv, for meg virker det som mye mer naturlig enn enn en plastik dings opererst inn i hjerte som både tikker høyt har jeg hørt og er uorganisk, utenkelig for meg å gjøre noe slik mot en så vital organ som hjerte, selve muskelen til liv.Tror på kroppens egen evne til å reparere seg selv og ønsker meg mer info om alternativ forskning på dette området ev videreformidle meg hvor jeg kan henvende meg. Har blitt fortalt at et stort problem kan bli at hjertekammer kan vokse med for mye lekasje som kan oppstå ved bla for hard trening, tilfelle? Det er jo i så fall ikke bra vel, selv om det må jo være bra trening, holde hjetemuskelen i form slik at blodet blir pumpet kraftigst mulig rundt kroppen, har lyst å føle meg sterk og sprek kroppen, og da må en jo presse litt på for å få fremgang eller er det ikke bra ? til slutt lurer jeg på hvilke rusmidler,om det er noe , som kan være bedre eller verre for hjerte i min situasjon, fra opiater til bensodiasepam ev muskelavslappende, alkohol,el mer oppkvikkende stoffer som kokain of amferamin... har hørt at det er forsket på dette i amerika og at kokain er meget dårlig for hjerter som mitt, får hjertet til å vokse og ev hva betyr der og hvilke konsekvenser får dette for hjerter og resten av kropper som min Mange spørsmål og kansje litt vanskelig for en dr innen norsk med å svare på, eller? setter stor pris på om du kan videreformidle om hvor jeg kan henvende meg om svar på disse spørsmål som du ev ikke kan svare meg på.. På forhånd takk fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282682-endorcarditt-p%C3%A5-trikus-spidal-hjerteklaff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.