Gjest Skilpadden Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei! Jeg er ei jente på 31 år. Jeg har ikke barn, og har hatt samme samboer i 11 år. Jeg sliter med voldsomme problemer i forhold til menstruasjon, og opplever 90% av beskrevne symptomer på PMDD. Jeg har vært hos Mette Moen, og skal nå ta lykke-piller i de to ukene med verst plager. Det jeg lurer på, er et symptom jeg ikke tenkte hadde noe med dette å gjøre, men jeg så det da jeg leste litt på nett om hvilke tiltak man selv kan gjøre for å få det litt bedre. Det gjelder endometriose. Det stod beskrevet ekstreme smerter i forbindelse med menstruasjon, og deriblant smerter i tykktarmen/anus (hver eneste menstruasjon, ikke bare av og til) som gjør at det ikke er mulig å sitte på en stol eller sykle, og ekstrem smerte forbundet med avføring. Diarré, kvalme, oppkast, hyppig vannlating og svimmelhet/besvimelse følger med dette. Er dette noe man burde sjekke opp spesielt, for i så fall vil jeg sjekke det. Jeg har levd med dette siden jeg var 11 år, med opphold på 10 år da jeg brukte p-piller. Jeg har aldri sjekket dette noe videre før problemene ble så store at jeg måtte være hjemme fra jobb 1 gang i måneden. Takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282692-endometriosis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.