Gå til innhold

regelmessig mens?

Anbefalte innlegg

Gjest ønskebarn

Jeg er en kvinne på 26 år som sluttet på p-piller okt.`06, har siden det prøvd å bli gravid. De siste syklusene har hatt følgende lengder; 36- 35 - 38 - 33 dgr. Er disse da regelmessige? mensen varer vanligvis 5-6 dager. Men de første 3-4 dagene så kommer det kun svært lite brunlig utflod. Behøver kun å bruke truseinnlegg. Har da heller ikke menssmerter. Men de 1-2 siste dagene kommer det rikelig blødning og har da moderate menssmerter. Det er frustrerende at syklusene er så lange når jeg prøver å bli gravid.Vil Pergotime ha noe hensikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282693-regelmessig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man regner at en normal syklus er mellom 25 og 35 dager, så du er litt utenfor det normale, men du har sannsynligvis eggløsning i og med at det er forholdsvis regelmessig. Litt brun utflod før den egentlige blødning er ikke tegn på noe unormalt. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, behøver dere ikke å tenke på ’timing’ mht eggløsning. Den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca to uker før neste menstruasjon. Med pergotime kan man påvirke eggløsning, men jeg vil ikke anbefale deg behandling uten at det er strengt nødvendig da det er øket risiko for abort ved behandlingen. Se det an til høsten hvor dere har forsøkt i ett år, så kan dere henvises til gynekolog. Jeg håper det lykkes å oppnå graviditet spontant. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282693-regelmessig-mens/#findComment-2273797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...