Gå til innhold

råd, og litt veiledning..

Anbefalte innlegg

Gjest markajente

Vet ikke med 100% sikkerhet at jeg er gravid enda.. Er ikke "Psykisk" klar til å ta en test..

Hadde i ca 2mnd ett forhold til en mann.. vi ble enige om å skille lag når jeg dro på ferie, fordi vi ikke hadde noen fremtid sammen.. Gode venner, men ikke noe mer..

Jeg var på ferie i 2 uker, og han 3 uker etter dette. (med andre ord jeg har hatt mensen etter at det ble slutt mellom oss.)

Så når vi begge er tilbake fra ferie.. møtes vi.. Fester sammen.. Han har da allerde funnet seg ny dame, men etterhvert som vi blir fulle osv osv, ender vi så klart opp i samme seng.. Og fulle som vi var, brukte vi ikke prevensjon.. Dette er en uke siden nå.. Jeg skulle hatt mensen dagen etter vi hadde sex.. Har enda ikke fått den.. Bruker å være presis..

Er kvalm og uvel og har vært de siden tre dager etter sex, men om det er psyken som spiller meg ett puss, eller om det er noe annet, det vet jeg ikke..

Usikkerheten ligger hos meg, kan jeg være gravid... ja, er det sannsynlig.. nei.. tørr jeg ta test? Nei, fordi jeg vil ikke være gravid. Vet han ikke vil ha flere barn.. vet overhode ikke hvordan han vil reagere om jeg kommer å forteller at jeg er gravid.. og om jeg er gravid, er det realt av meg å ikke si noe til han, bare ta en abort?

Å ta abort høres så greit ut nå når jeg ikke vet noe, men om jeg faktisk er gravid.. hvordan vil jeg da tenke? Tenk om dette er min mulighet liksom? Og hva vil han si??

Og få ett barn helt alene er ikke aktuelt.. men sammen med han er heller ikke aktuelt.. og hvordan stiller det seg til den nye dama hans? Hun vet ikke at han var utro mot meg.. og sier man det da til henne også? eller blir det en ting mellom oss?

Er livredd og føler meg helt alene.. fordi mine venniner skjønner ikke eller vill ikke skjønne hva det er jeg går igjennom..

Noen som har tanker, råd og støtte til meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282696-r%C3%A5d-og-litt-veiledning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skulle ha mensen dagen etter at du hadde ubeskyttet sex, og du har regelmessige sykluser, er sjansen veldig liten for at du har blitt gravid.

Mensen kan bli forskøvet av mange forskjellige årsaker.

Får du ikke mensen snart kan du jo ta en test for sikkerhetsskyld.

Gjest Vekten87

hvid du tenker mye, kan psyken spille inn og forskyve litt.. det er vanlig. så hadde jeg vært deg ville jeg tatt en test å bli ferdig med det... kan jo være du er gravid, men ikke gå og vent og gru deg. beste er å finne ut av det så fort som mulig..

lykke til. går nok bra skal du se :)

Som jubalong70 skriver, er jo sjansene små hvis du virkelig skulle hatt mensen dagen etter at dere hadde sex, og dette er eneste muligheten for at du kunne blitt gravid.

Og siden risikoen er såpass liten, burde det være greit å ta en test og få det bekreftet, så slipper du å plage deg selv med bekymringene.

Det er verken farlig eller uvanlig at mensen forskyver seg litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...