Gå til innhold

Har du tips til hva en 3. klasse på vgs...

Anbefalte innlegg

Gjest reddick
Skrevet

kan se av teater/film i Oslo til høsten (sept/okt)? Har sjekka spilleplanene til teatrene, men det eneste som var aktuelt der, var utsolgt. (Markens grøde). Har du andre tips til oss?

Skrevet

En som går i 3. klasse på vgs er jo for voksen å regne når det gjelder teater, så jeg vil tro alt skulle kunne være av interesse og aktuelt.

Alle årene jeg gikk på vgs hadde vi teaterabonnement og så 3 forestillinger i året. Så mye spennende, og mye dritt (:)), men en Oslo-tur var aldri å forakte.

Skrevet

Nå regner jeg med at du mener en hel klasse som skal se noe med en viss pensumrelevans, ikke en enkeltperson?

Sjekk her for kommende filmer:

http://www.filmweb.no/oslokino/kommende-filmer/

Man vet jo aldri hvor lenge de vil gå, men de fleste filmene er tilgjengelige i minst en måned hvis de ikke er altfor sære.

Avhengig av f.eks. hva slags bøker og pensum som legges opp, kan vel f.eks. Tatt av kvinnen, Persepolis, Jane Austen eller Edvard Munch være aktuelle. Jeg vet ikke hva de lærer i 3. klasse, men tenker på hvis de f.eks. har lest noe Erlend Loe, om revolusjonen i Iran, osv.

Ellers spilles det Holberg og Goethe på Nasjonalteateret og Falkberget og Shakespeare på Det norske, men jeg vet som nevnt ikke hva som er relevant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...