Gjest lolita 33 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 hei! Jeg er ei jente på 33 år som har et par plager.. For det første så skulle jeg hatt mensen for snart tre uker siden, men den kommer ikke. Hadde smerter rundt eggløsningen og har flere ganger rundt mens tiden kjendt smerter som jeg bruker få under mensen. Jeg har tatt en graviditets test for noen dager siden, men den var negativ. I tillegg, for et par uker siden, hadde jeg samleie med min eks type. Vi brukte ikke beskyttelse, og hverken han eller jeg har hatt andre partnere siden det ble slutt. Under samleiet var jeg mer ømfintelig enn ellers, og kjendte meg litt sår i etterkant. I dagene etterpå ble jeg mer og mer sår, og hadde et par dager med illeluktende utflod. Utfloden er over, men jeg er enda veldig sår og det klør. Jeg har brukt canesten i noen dager nå, i tilfelle det var sopp, men det ser ikke ut til å hjelpe så veldig mye. Kan det være noen sammenheng med at jeg ikke får mensen og denne sårheten? Om jeg skulle fått en kjønnssykdom, så ville det vel ikke slått ut så fort, men kan jeg ha hatt den latent i kroppen? Jeg kan og nevne at jeg i de siste dagene har vært veldig oppblåst i magen, og føler jeg har halsbrann, uten at jeg vet om det har noe sammenheng med det andre.. Håper du ut fra dette kan gi meg noe svar på hva som er galt.. På forhånd takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282730-uteblitt-mens-og-eventuelt-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis du eller har hatt regelmessige menstruasjoner og ikke bruker prevensjon må man først og fremst mistenke graviditet. Testen bør gjentas om noen dager. Det kan også være en meget tidlig abort som derfor ikke gir utslag på testen. Ved smerter må man også tenke på graviditet utenfor livmoren, men da vil testen også gi utslag i de fleste tilfeller. Sårhet som du beskriver kan være sopp, men litt rart at du ikke har hatt effekt av Canesten. Sopp er ganske vanlig ved graviditet, men sjelden helt tidlig i forløpet. Det er ingen kjønnssykdom som har kløe som et spesielt tegn, så jeg tror ikke du bør tenke på det. (Sopp er ikke en kjønnssykdom). Halsbrann og oppblåsthet kan også være tidlige graviditetstegn. Hvis du ikke får menstruasjon i løpet av 2-3 måneder, bør du søke lege. Hvis du får smerter eller rikelig blødning, bør du også søke lege. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282730-uteblitt-mens-og-eventuelt-sopp/#findComment-2273776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.