Gjest Ikke noe skolelys Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Da snakker jeg om de engelske ordene sant, hvordan vet jeg når jeg skal bruke den ene framfor den andre? Har glemt det jeg 0 Siter
Gjest is og are Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 I am You (som i du) are He/she/it is We are They are You (som i dere) are 0 Siter
Gjest is og are Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 I am You (som i du) are He/she/it is We are They are You (som i dere) are Trodde det kom opp under hverandre 0 Siter
laban Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Det enkleste først: Skal du snakke om deg selv, "jeg er...", heter det alltid I am. (Det spurte du jo ikke om, heller.) Snakker du direkte til én eller flere, altså "du er... / dere er...", er det alltid "are". You are a fool / You two are so stupid. Skal du beskrive noen, kommer det an på om det er entall eller flertall. Som nevnt nedenfor her, heter det "is" om he / she / it, altså EN, uansett om det er han, hun eller en ting: He is a good boy. She is too young. It is an old book. Is også hvis det er ubestemt pronomen "det": It is a long way to Tipperary. Selv om man ikke sier he, she eller it (men kunne ha gjort det), er det is i entall: Peter is a good boy. Ann is too young. "Tom Browns Schooldays" is an old book. Ved flertall, hvor man kunne brukt "dere" eller "de", skal det være are: They are so stupid (evt. Jack and Jill are so stupid). You are my best friends (her er det altså friendS, mer enn én venn du snakker til). Håper dette ikke bare var forvirrende. 0 Siter
Gjest Junglefever Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Is bruker også i sammenheng med disse ordene: anybody, anyone, sombody, someone. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 For å si det veldig enkelt: "Is" brukes ved entall og "are" ved flertall. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 For å si det veldig enkelt: "Is" brukes ved entall og "are" ved flertall. Eh... ikke helt det, da. Både "I" og "you" er da entall, og hører sammen med henholdsvis "am" og "are". Lettere å si at "is" brukes kun om "he, she og it", samt diverse tilfeller som nevnes under, 0 Siter
Mista nikket Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 For å si det veldig enkelt: "Is" brukes ved entall og "are" ved flertall. 3.person entall lærte jeg på skolen. 0 Siter
morsan Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Trodde det kom opp under hverandre Du må ha doble linjeskift for at det skal stå som liste (men det blir stort mellomrom, da, slik som dette:) I am You are He/she/it is osv... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Og når du snakker om penger er det alltid "is". This is my money. Nyheter også. "No news is good news". Slike unntak må rett og slett pugges. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.