Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man ikke skal spise inni de skjellene? :-)

Jeg så det var noe som lignet en sten inni de, sånn liten svart dings midt inni kjøttet eller hva man skal si.

Hadde tenkt å prøve meg på en salat med blåskjell, men aldri laget det selv.

Er det noen grunner til å ikke bruke ett skjell, farge på kjøttet osv?

Aldri tenkt på sånt når jeg har kjøpt det.

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan spise alt inni blåskjellene.

Før du koker skjellene sjekker du at alle er lukket. De som ikke er lukket banker du på - om de da lukker seg, lever de, og er ok.

De som ikke åpner seg under koking skal ikke spies; de bør kastes.

Skrevet

Du kan spise alt inni blåskjellene.

Før du koker skjellene sjekker du at alle er lukket. De som ikke er lukket banker du på - om de da lukker seg, lever de, og er ok.

De som ikke åpner seg under koking skal ikke spies; de bør kastes.

Tusen takk for info, jeg kjøpte en sånn pakke med frosne blåskjell, de ligger i sånne kokeposer så jeg får ikke sjekket de før de er kokt, på en måte :-)

Får prøve meg fram.

Gjest Elextra
Skrevet

Tusen takk for info, jeg kjøpte en sånn pakke med frosne blåskjell, de ligger i sånne kokeposer så jeg får ikke sjekket de før de er kokt, på en måte :-)

Får prøve meg fram.

Har selv bare prøvd ferske blåskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...