Gå til innhold

Søppelproblem.

Anbefalte innlegg

Gjest anonym hust nu
Skrevet

Hei

Jeg og min samboer leier en leilighet i ett stort hus. Her er tre husholdninger. Sist Renovasjon var her og tømte ble ikke boksene våre tømt fordi det var for dårlig sortert. Nå er boksene overfylte og vi har vært nødt til å samle søppel i søppelsekker og sette ved siden av. Det har tydeligvis de andre leietakerene også gjort. Det ser ut som en søppelplass utenfor.

Har mest lyst til å ringe renovasjonen og be de komme og hente og sende en regning. Men det er jo ikke rett at jeg skal betale det alene...

Skrevet

Hva slags "bokser" snakker vi om her? Det er vel vanligvis en for papp/papir og en for resten, eller?

Hvis det er felles søplekasser skal selvsagt ikke dere betale det, men jeg skjønner ikke hvordan de kan nekte å ta med søpla da ... hadde ikke jeg godtatt.

Gjest ring og spør
Skrevet

Du kan jo ringe og høre om hva dere skal gjøre.

Vær hyggelig, og inrøm de feilene dere har gjort (feilsortering), og spør hvordan dere skal forholde dere til det som hoper seg opp.

En ekstrakostnad må selvsagt fordeles på regningen til alle tre husstandene, med mindre feilsorteringen bare var en husstands feil.

Skrevet

Hva slags "bokser" snakker vi om her? Det er vel vanligvis en for papp/papir og en for resten, eller?

Hvis det er felles søplekasser skal selvsagt ikke dere betale det, men jeg skjønner ikke hvordan de kan nekte å ta med søpla da ... hadde ikke jeg godtatt.

Sannsynligvis er det noen som har helt matrester i papirsøpla eller i plastsøpla. Det skjer stadig vekk enkelte steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...