Gå til innhold

Kan man få ta nettstudier på attføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på rehabilitering og skal sannsynligvis på attføring om ikke lenge så må finne ut hva jeg vil/kan/bør gjøre. Er interessert i kontormedarbeider, men ingen her på stedet tilbyr denne utdannelsen. NKS har et nettstudie, men er det mulig å få det godkjent hos NAV? Noen som har fått lov å ta nettstudier når de har vært på attføring?

Skrevet

Tror det kommer mest an på tidsperspektivet, kan ikke se hvorfor du ikke skulle få lov å ta nettstudie, nå vet ikke jeg hvor lang tid det strekker seg over men jeg ble fortalt når jeg begynte i attføring at skolegang og slike ting som strekker over år er vanskeligere å få gjennomslag for.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvordan det er med akkurat det studiet vet jeg ikke, men jeg går på attføring og tar studier over internett. Det er ved en vanlig høgskole, og studier som også kan tas ved høgskolen.

Skrevet

Tror det kommer mest an på tidsperspektivet, kan ikke se hvorfor du ikke skulle få lov å ta nettstudie, nå vet ikke jeg hvor lang tid det strekker seg over men jeg ble fortalt når jeg begynte i attføring at skolegang og slike ting som strekker over år er vanskeligere å få gjennomslag for.

Det var over 2 semester, mener jeg å huske, det er vel ca 1 år det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tar en toårig høgskoleutdannelse over tre år, var ikke noen sak å få det innvilget. Studier under attføring har vel en grense på tre år. Men man kan få det utvidet om det foreligger spesielle grunner, selv om det skal svært gode grunner til for å få det utvidet utover de tre årene.

Skrevet

Jeg tar en toårig høgskoleutdannelse over tre år, var ikke noen sak å få det innvilget. Studier under attføring har vel en grense på tre år. Men man kan få det utvidet om det foreligger spesielle grunner, selv om det skal svært gode grunner til for å få det utvidet utover de tre årene.

Ok, var ikke det de sa til meg. Det ble også repetert ved flere anledninger at det skulle mye til å få gjennomslag for skolegang når det var snakk om studier som varte over flere år, det kommer kanskje an på hvilket kontor man er på.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ok, var ikke det de sa til meg. Det ble også repetert ved flere anledninger at det skulle mye til å få gjennomslag for skolegang når det var snakk om studier som varte over flere år, det kommer kanskje an på hvilket kontor man er på.

Mulig det.

For mitt vedkommende var det i alle fall sånn at jeg og legen var veldig samstemte på hva som kunne fungere for meg i forhold til de plagene som førte til at jeg ikke kunne fortsette i yrket mitt. Jeg lagde en veldig detaljert handlingsplan med både hva, hvor og hvordan, og denne ble godkjent av NAV uten noen diskusjon. Det eneste NAV ikke ville gå med på, var at jeg tok den toårige utdannelsen på to år, de ville jeg skulle utvide den til tre fordi de sa at erfaringsmessig så var det mest hensiktsmessig og ga større sjanser til at jeg skulle greie å fullføre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...