Gjest Vilhelmine Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei Jeg er ei jente på 28 år, moderat overvektig, røyker ikke drikker sjeldent. Er relativt fysisk aktiv, jobber i barnehage og går til og fra jobb hver dag (40 minutters rask gange hver vei). Relativt usunt kosthold, spiser et par store måltider om dagen. Jeg er for tiden litt plaget med hjertebank som ikke ser ut til å ville gi seg. Jeg har i tillegg ganske lav hvilepuls (den ligger mellom 38 og 40 om morgenen før jeg står opp av senga) og i det siste har jeg følt meg litt "vissen". Jeg blir gjerne svimmel når jeg går opp trappa og jeg er et vrak når jeg kommer hjem fra arbeid. Hvilepuls har jevnt vært lav over lengre tid, den kommer sjelden noe særlig over 50 så lenge jeg er avslappet. Jeg har hatt mer eller mindre konstant hjertebank i en ukes tid, og jeg kjenner godt hvordan hjertet "hopper over et slag eller to" dersom jeg tar pulsen mot halsen. Videre kjenner jeg slagene øke på litt og slakke av. Jeg har hatt perioder med dette hele livet, hvor jeg har fått hjertebank når jeg har lagt meg, eller dersom jeg har sittet foroverlent for eks, men da har det gitt seg i løpet av noen minutter. Den siste uka har jeg hatt det omtrent konstant. Jeg har i tillegg bråvåknet en del ganger om natta, med et skikkelig sug i brystet, det kjennes ut som om hele hjertet har stoppet ei lita stund, eller som om jeg har glemt å puste. Dette kjennes helt annerledes ut en den "fallende følelsen" jeg av og til får rett før jeg sovner. Hva kan dette være for noe, og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282796-hjertebank-og-lav-puls/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Lav puls og hjertebank er sjeldent farlig. Hjertebank kan imidlertid kjennes værre og værre ut hvis man blir engstelig. Ikke at det blir hyppigere, men man blir mer oppmerksom på det. Jeg ville tatt en tur til legen jeg Også ville jeg bedt om og få tatt prøver av stoffskifte, som ved lavt kan gi lav puls. I tillegg hadde jeg bedt om en 24-timers monitorering av hjertet. Det innebærer knu at du går med en liten boks og noen elektroder på deg hjemme. Det er alltid lurt og få sjekket ting, så man kan slå seg til ro. Da forsvinner som regel en del plager av seg selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282796-hjertebank-og-lav-puls/#findComment-2306818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.