Gå til innhold

Å kose med andre enn partneren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er greit å kose med andre enn partneren? Nå tenker jeg ikke i de seksuelle baner, men kjærtegn/nærhet til et medmenneske.

Mange som ikke liker å få berøring av andre mennesker, og stivner til i slike situasjoner. Mange mener at en kan vise at en bryr seg uten å måtte gi kjærtegn i tillegg. Hva mener dere om dette?

Før kunne jeg ikke fordra at folk ville gi meg en klem, eller stryke meg over håret, ryggen o.l. Følte meg utilpass, og ble nesten litt agressiv inni meg fordi de kom meg for nær.

Men nå liker jeg det kjempegodt! Spesielt hvis jeg er litt nedfor og en god og omsorgsfull person holder rundt meg og stryker på meg.. Da blir verden et godt og trygt sted å være i. Men jeg kunne ikke tenkt meg å ha denne nærheten til hvem som helst, det må være noen som man har en god kjemi med. Og jeg som er jente selv liker best å ha denne nærheten til det samme kjønn(og gjerne med noen som er eldre enn meg).. Synes fort det blir "feil" og seksualisert dersom jeg skulle hatt denne kontakten til menn.

Hvilket kjønn foretrekker dere denne nærheten med? Og setter dere pris på kjærtegn/kosing?

Skrevet

En klem er alltid koselig (med visst unntak da), et stryk over ryggen om man er nedfor også. Ser ikke noe galt i det.

candyqueen_83
Skrevet

Sånn bortsett fra klemmer når man treffes, eller skal reise, så setter jeg ikke så stor pris på stryking og kos fra andre enn kjæresten min egentlig. Kanskje fra mamma da, om jeg er lei meg :o)

Gjest æsj..hater all denne klemmingen
Skrevet

Kan ikke fordra all klemming som alle og enhver skal gi ut. Så for meg så passer det ikke med kos eller stryking fra andre enn min partner.

Skrevet

Nå er jeg kanskje sær, men kaller ikke det å få en klem eller en klapp på skulderen av en venn/kollega for kos jeg da.

Kose gjør jeg med barne mine og kjæreste/mann.

Jeg kan gjerne være fysisk med andre, og kan gjerne ta imot og gi klemmer og et klapp på skulderen. Men liker det ikke fra alle. Men det kommer ann på personen og ikke kjønn eller tilknytning. Noen er det naturlig å gjøre det med, andre ikke. Og det er vel som regel slik at begge "senser" dette føler jeg. Sjelden jeg føler det beklemt.

Gjest kan ikke fordra det!
Skrevet

Jeg hater folk som på død og liv må drive på og ta og stryke på meg. Det er så ekkelt. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å kjærtegne på andre heller, uten å vite om den personen liker det eller synes det er ok. Hørt om intimgrense?!

Skrevet

Jeg synes ikke denne "nærheten" er behagelig. Er jente selv, nær de 30, men blir utilpass av fremmede klemmer og kosestryking på ryggen. Min bror har bodd i Oslo i mange år og der tror jeg det er mer vanlig at mn klemmer ved hilsing og er til og med utilpass om min egen bror gir meg klem når jeg kommer på besøk etc. Slik er det på fest også der "alle" skal klemme hverandre. Er ubehagelig og føler de trår meg for nær. Skulle gjerne likt det, for en god klem er jo godt, men greier ikke å legge en demper på disse følelsene når jeg får det. Kanskje er det fordi vi ikke er vant med slik nærhet fra barndommen av? Et skikkelig godt handtrykk mener jeg sier mye. Også måten man holder den andre personens hånd.

Skrevet

en klem er kjempebra, spesielt for oss iskalde nordmenn

Skrevet

Venneklemming er helt OK. Jeg definerer ikke det som å "kose med andre enn partneren", forresten, det er en måte å hilse på.

Stryking på ryggen derimot, får meg til å føle meg litt utilpass. Da begynner jeg med en gang å lure på hva vedkommende prøver å signalisere. Kvinner stryker meg jo aldri på ryggen, det er alltid mannlige venner som absolutt skal gjøre sånt.

Hvis en mannlig venn f.eks stryker meg på ryggen, og hans samboer ser det, føler jeg meg enda mer utilpass. Er jo ikke sikkert hun syns det er OK at samboeren stryker andre på ryggen... Så ryggstryking og annet forsøker jeg å unnslippe. Det er bare forvirrende.

Skrevet

Jeg er veldig glad i klem og kos, også fra andre enn mannen min.

Jeg har fått klemmer og stryk over ryggen/skuldrene av andre menn, uten at jeg har følt noe seksuelt ved det. Jeg tviler på at de har gjort det også.

Synes generelt vi er for lite "kosete" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...