Gå til innhold

Brystsmerter

Anbefalte innlegg

Gjest sjantina

Jeg er en kvinne på 47 år som er plaget med stikninger/ smerte midt i mellom brystene. Noen ganger gjør det også vondt i rygg og litt ut i venstre skulder. Dette kommer som lyn fra klar himmel og aller helst da jeg sitter i ro. Det hemmer meg veldig i hverdagen. Enkelte ting må jeg faktisk la utebli fordi jeg er redd jeg skal få vondt. Jeg trener 2 ganger i uken på helsestudio med varierende aerobic/spinning men tør liksom ikke ta i helt da jeg er redd jeg skal få vondt. Dette hemmer min livskvalitet. Jeg begynte med dette for ca 4 år siden etter en traumatisk skillsmisse. Var inne til ekg og full sjekk og på ahus hvor det ble sprøytet inn kontrast for å overbelaste hjertet uten noe funn. Min fastlege mener dette har med angst og gjøre og vil ikke sende meg til noen ny sjekk. Dette uroer meg veldig. Er jo de samme symptomene men oftere og kraftigere enn før. Men jeg mister helt kontrollen da jeg får dette og hele dagen er ødelagt. Jeg er kommet i overgangsalderen og min fsh verdi var på over 200 så skal ta ny prøve om 4 uker. Er 1.65 høy og 55 kg. Blodtrykk og kolestrol bra. Det gode er på 1,4 så kunne jo vært bedre. Jeg røyker ca 5 om dagen. Mor angina 39 år men hun har arvelig høyt kolestrol hvilket ikke jeg har. Bror død 51 år gammel av infark og far infark 66 år gammel. Søster på over 60 uten hjerteproblemer som er storrøyker. Hva tror du dette kan være? Og hvorfor akkurat der?? Syns du jeg bør utredes nærmere? Jeg har fått nitromex men kun for trygghetens skyld. Tar det aldri. Så har jeg vival 5 mg som jeg bruker men dette er noe jeg også tar forebyggende og da er man jo i en vond sirkel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282847-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...