Gå til innhold

Fartsgrense - ringveien i oslo

Gjest nervøs bilist som kjørte litt for fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet fartsgrensa på ringveien - rett før tåsentunnelen - ved kjelsås. Retning fra sinsen mot ullevål.

Det er vel 80 der - og ikke 70?

Ble plutselig veldig usikker. Vet jeg kjørte for fort, og er redd jeg ble 'tatt'. Men så heldigvis ikke noe blink fra boksen, så får håpe.

Skrevet

Det er 80-grense. :-)

Men jeg er litt usikker på om den boksen virker i det hele tatt. Har aldri hørt om noen som har blitt tatt der. Dessuten var den jo koblet ut i hele vinter da det var 60-grense der.

Skrevet

Hvis du er usikker på om du ble tatt eller ikke så ble du IKKE tatt. Det blinker så jævlig at du må være totalt blind hvis du ikke merket det.

Skrevet

Hvis du er usikker på om du ble tatt eller ikke så ble du IKKE tatt. Det blinker så jævlig at du må være totalt blind hvis du ikke merket det.

Da får jeg jo håpe at jeg ikke er blind :)

Jeg prøvde tilmed og titte opp på boksen når jeg passerte, fordi jeg merket at jeg kom for fort, bremset også ned en del før jeg passerte den.

Jeg så ikke at det blinket, så da får jeg jo håpe at den ikke var aktiv nå.

Takk for svar.

Skrevet

Det er 80-grense. :-)

Men jeg er litt usikker på om den boksen virker i det hele tatt. Har aldri hørt om noen som har blitt tatt der. Dessuten var den jo koblet ut i hele vinter da det var 60-grense der.

Godt å høre at det var 80-sone iallefall.

Så ikke at den blinket, og prøvde å holde et øye med den når jeg passerte, fordi jeg merket at jeg kjørte for fort, bremset så klart ned noe, men var nok fortsatt for fort. Men var det 80-sone så vil nok ikke lappen ryke uansett. Den boksen kom jammen brått på meg. Da håper jeg at den ikke er aktiv.

Takk for svar.

Skrevet

Da får jeg jo håpe at jeg ikke er blind :)

Jeg prøvde tilmed og titte opp på boksen når jeg passerte, fordi jeg merket at jeg kom for fort, bremset også ned en del før jeg passerte den.

Jeg så ikke at det blinket, så da får jeg jo håpe at den ikke var aktiv nå.

Takk for svar.

Med andre ord du er ikke tatt.

Skrevet

Med andre ord du er ikke tatt.

Nei, da får jeg slå meg til ro med det.

Var også litt dunkel belysning ute - så ville nok absolutt ha merket om den blinket vil jeg tro.

Igjen, tusen takk for svar.

Skrevet

Nei, da får jeg slå meg til ro med det.

Var også litt dunkel belysning ute - så ville nok absolutt ha merket om den blinket vil jeg tro.

Igjen, tusen takk for svar.

Herre-min-jesus, du ville ha sett at det blinket kraftig midt på dagen:-)

Skrevet

Ok. Men da blinket det IKKE.

:)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

mrxx har med andre ord blitt tatt? ;o)

Skrevet

mrxx har med andre ord blitt tatt? ;o)

Hehe, nei, jeg har ikke det, forresten jeg har det, men ikke i fotoboks.

Men jeg har kjørt bak andre som har blitt tatt og det blinker noe jævlig, selv på lyse dagen. Du er aldri i tvil om det blinker eller ikke, så blind er det helt umulig å være. Da ser du ikke å kjøre bil og burde ha førerhund når du går tur.

Skrevet

Støtter mrxx i at hvis det blinker, ser du det, selv i dagslys.. Er det mørkt/dunkelt ser du røde sirkler på netthinna i lange tider etterpå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...