Gå til innhold

Politianmeldt for trafikkuhell

Anbefalte innlegg

Gjest trafikkline
Skrevet

Jeg ble påkjørt i mars hvor den andre parten kjørte inn i en rundkjøring hvor jeg var på vei ut. Han kjørte rett i siden av meg hvor han hadde vikeplikt (skilt). Etterpå forandret han tegning osv. Forsikringsselskapet var aldri i tvil og har gitt meg hele retten. Nå har bileier (far til sjåfør) politianmeldt meg for overskridelse av trafikkloven. Dette ventet på meg da jeg kom hjem fra utlandet i dag. De mener at jeg hadde vikeplikt fordi jeg kjørte over i høyre fil. Denne høyre filen eksisterer ikke og det vet de som kjenner til Ryenkrysset i Oslo.

Hva betyr dette egentlig for meg? Må jeg møte for retten og bør jeg svare dette idiotiske brevet? Bør jeg ringe mitt forsikringsselskap i morgen og be dem om hjelp?

I tillegg har hans forsikringsselskap skrevet til meg og sendt dårlig utskrift fra gule sider av Ryenkrysset og ber meg tegne inn hva som skjedde. Kartet er for dårlig så jeg er i tvil.

Noen som kan gi meg tips. jeg har jetleg og liker ikke denne kinkige situasjonen.

Skrevet

Jeg ville ringt mitt eget forsikringselskap og fått hjelp fra dem. Det er deror du er forsikret. Legg fram situasjonen for dem, så vet dem (forhåpentligvis) hva du bør gjøre videre.

Skrevet

Ikke foreta deg noe før du har snakket med forsikringsselskapet ditt. Selv om det selvfølgelig er fristende å svare på brevet så ikke gjør det.

Gjest Persille
Skrevet

Ikke høyre felt på Ryen? Det er jo to felt hele veien rundt der?

Om du er anmeldt gjør du ingenting, du vil bli kalt inn til avhør - og da forklarer du deg. I forkant har du kontaktet forsikringsselskapet og fått en kopi av alle sakspapirene - og de tar du med deg.

Du kan bare ta et vanlig ruteark, tegne opp krysset, merke din bil og kjørebane i en farge, og motpartens bil og kjørebane i en annen. Tegn bilene der det smalt, og en stiplet linje bak hver bil som viser hvor de kom fra.

Ta et par kopier slik at du kan returnere en til forsikringsselskapet, levere en til politiet når de er der - og beholde en inntil videre.

Lykke til :)

Gjest Elextra
Skrevet

Første jeg ville gjort var å lage en skisse av situasjonen slik jeg husket den. Så detaljert som mulig, og gjerne i flere trinn, for å vise begge bilers fremdrift.

Så ville jeg ringt forsikringsselskapet og spurt hvordan jeg skulle forholde meg.

tzatziki1365380058
Skrevet

Eksisterer det ikke høyre fil i Ryen-krysset? Hva mener du med det? Det er jo to filer hele veien rundt, jo?

Skrevet

Ikke gjør noe uten å snakke med forsikringsselskapet.

Dessuten er det ikke sikkert at det blir noen sak ut av det, selv om du har blitt anmeldt.

Gjest trafikkline
Skrevet

Ikke høyre felt på Ryen? Det er jo to felt hele veien rundt der?

Om du er anmeldt gjør du ingenting, du vil bli kalt inn til avhør - og da forklarer du deg. I forkant har du kontaktet forsikringsselskapet og fått en kopi av alle sakspapirene - og de tar du med deg.

Du kan bare ta et vanlig ruteark, tegne opp krysset, merke din bil og kjørebane i en farge, og motpartens bil og kjørebane i en annen. Tegn bilene der det smalt, og en stiplet linje bak hver bil som viser hvor de kom fra.

Ta et par kopier slik at du kan returnere en til forsikringsselskapet, levere en til politiet når de er der - og beholde en inntil videre.

Lykke til :)

Hvis du kjører Ryenkrysset da ser du hva jeg mener. Han kom fra sentrum. Jeg skulle videre Enebakkveien, hans innkjøring og min utkjøring er helt parallelle så han hadde uten tvil vikeplikt.

Jeg har snakket med begge forsikringsselskapene i dag, og de er på min side. Jeg har sendt inn enda mer detaljert kart enn før, printet ut fra nettet og tegnet inn.

Ingen av dem tror at politiet så mye som ser på dette så jeg blåser i hele greia. Ble bare litt stressa i går:)

Gjest trafikkline
Skrevet

Eksisterer det ikke høyre fil i Ryen-krysset? Hva mener du med det? Det er jo to filer hele veien rundt, jo?

Hvis du kjører Ryenkrysset så ser du hva jeg mener. Han hadde vikeplikt da jeg skulle ut av krysset og inn i Enebakkveien. Han kom fra sentrum.

Gjest trafikkline
Skrevet

Første jeg ville gjort var å lage en skisse av situasjonen slik jeg husket den. Så detaljert som mulig, og gjerne i flere trinn, for å vise begge bilers fremdrift.

Så ville jeg ringt forsikringsselskapet og spurt hvordan jeg skulle forholde meg.

Jeg har gjort alt dette flere ganger nå. Har snakket med begge forsikringsselskapene nå og de er på min side. Det skal god fantasi til å tro at politiet gjør noe med dette:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...