Gå til innhold

Hunden min er sulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten bichon frise som stadig er sulten. Det står på pakken med tørrfôr at hun skal ha ca 80-100 gram om dagen. Jeg fyller skålen to ganger om dagen med ca halvparten hver gang. Likevel piper hun ofte ved matskålen og vil ha mer. Kan dette være noe galt? Får hun for lite mat? Hun er ikke kraftig, men heller ikke tynn, så tror ikke jeg kan gi henne MER mat i hvert fall. Før fylte vi bollen helt opp og den holdt flere dager. Hadde jeg prøvd det nå tror jeg den hadde blitt tom fort.

Noen råd eller tips?

Skrevet

Hvis hundens vekt er passe, så kan det være en ide å vurdere å gi henne "light-for". Jeg gir min labrador Eucanuba light, da han også alltid er sulten og lightforet utgjør litt større volum pr porsjon.

Skrevet

Gir du bløt mat? Altså, bløter du opp maten till hunden til maten er våt, blir den mettere pga all vannet som trekker seg inn i foret til hunden, la det ligge i 5 minutt å trekke inn først..

Men, enkelte hunder er bare sann: Vi har en Retriever som alltid er sulten..Men tror det er kun fordi det ligger litt i rasen, han er utrolig glad i mat og vil derfor ha det hele tiden..

Er altså ikke sikkert hunden din er sulten, men at han faktisk vil spise fordi maten er sååå god, eller for å få oppmerksomheten din meg å vise deg at han kan finne matskålen, hunder har rare instinkt:) Ha matskåla på golvet til den har spist opp, ta den opp igjen med en gang han er ferdig..

Vil legge til; Det kan være noe fysiologisk med hunden, og fortsetter det slik til det ekstreme, så gå til dyrelegen..

Spiser han ikke opp, så gjømmer du det til senere- Kanskje du kan gi han flere oppdelte måltider i løpet av en dag..

Skrevet

Hvis hun plutselig har fått større apetitt ville jeg tatt en sjekk hos dyrlegen, siden du sier at tidligere hadde hun hele dagen om du fylte opp en bolle med for.

Katten min fikk dyrlegefor en periode, men vi måtte bare gå tilbake til for fra super'n. Dagsrasjonen på dyrlegeforet var så liten at katta gikk sulten hele tiden. Ved en feiltakelse (vi var bortreist) fikk hun dobbelt så mye som hun skulle i 10 dager og hun så ut som ei gaupe etterpå! Så det funka overhode ikke for henne i alle fall.

Skrevet

Gi hunden en ormekur og se om det går over. Bendelorm kan føre til ekstrem sult.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...