Gå til innhold

Mijn mann er steril, men ønskes barn..

Anbefalte innlegg

Gjest lille barn

Hei, vi er et gift par,(hun 33 han 38) som har ei datter på 9år sammen. For 8år siden så steriliserte min mann seg. Vi var da eninge i det begge to, men ser nå at tiden har forandret seg veldig og ønske om et barn til er stor.Her ofte den samme årsak som alle andre, godt etablert, stabilt med god inntekt osv.. Har hørt om at det finnes en metode i DK hvor man "tar ut" de levedyktige og hvor de plantes inn i meg..Stemmer dette og event har du noen side på dette.. Hilsen "Mille"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282888-mijn-mann-er-steril-men-%C3%B8nskes-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For det første så kan man forsøke å operere og få gjenetablert kontakt mellom de to ender av sædstrengen som er kuttet, det kan lykkes hos ca en tredel. Man kan hente ut materiale fra testikkelen til befruktning, men jeg vet ikke om det gjøres i Norge eller Danmark. Jeg skal sjekke det og legge svar i vanlig forum uten ekstrabetaling. Vennlig hilsen Mette H Moen

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har nå sjekket forholdene i Norge. Hvis det 'bare' er ett barn i hjemmet, kan man tilbys behandling i det 'offentlige'. Det hentes sædceller ut fra testikkelen til befruktning i et prøverørsforsøk hvor kvinnen stimuleres til å produsere flere egg om gangen så flere kan befruktes til evt nytt forsøk, hvis det første ble mislykket. Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...