Gå til innhold

Klima i sørlige deler av Spania i desember

Anbefalte innlegg

Gjest Solhunger!!!
Skrevet

Hei!

Jeg planlegger en ferietur i desember. Til middelhavskyst-områder i Spania, Portugal, Frankrike eller Italia. Men litt av poenget er å få sol.

Jeg har lyst til å bade, men jeg er jo nordmann og syns faktisk det er best de dagene det ikke er ekstremt.

Jeg var i Hellas sommerstid for noen år siden, og da var det litt for varmt syns jeg.

Så så jeg på en internett-side at snitt-temperaturen på "solkysten" var 12 grader. Det er jo ikke så mye lavere enn hva jeg har her i juli, her er det 15-16.

Men jeg forstår jo at snitt-temperaturen ikke direkte sier noe om dagtemperaturen. Så jeg hadde håpet på at noen hadde erfaring med dette og kunne hjelpe meg!

Jeg kan ikke se for meg så mange andre reisemål... Ta Thailand f.eks., det koster jo mye mye mer for reisen enn hva det koster å dra til Spania.

Jeg skal reise alene og det har jeg ikke gjort før, så det virker litt tryggere å dra til Spania enn Thailand.

Skrevet

I desember hadde jeg ikke tatt sjansen på å reise andre steder enn til en av Kanariøyene. Der kan du får behagelige temperaturer på den tiden av året. Ellers i Spania kan det blir temmelig kaldt.

Skrevet

Kanariøyene er spanske, og det er like trygt der som på fastlandet. Klimaet er mye mer stabilt der enn i selve Spania. Det blir aldri/sjelden direkte kaldt der, og det er også svært sjelden det blir for varmt. Ihvertfall ikke på den tiden av året. Kaldeste månedene er gjerne januar til mars, desember bruker å være flott. Hvilken av øyene du eventuelt bør velge, er en smakssak. Selv om de ligger nærme hverandre, er de ulike. Det mest solsikre er vel området rundt Pouerto Rico, og ned til Playa del Inglés på Gran Canaria. Avstandene er uansett korte, det er gode bussforbindelser mellom disse stedene, og heller ikke dyrt med taxi eller leiebil. Du kan bla litt i broskjyrene fra reisebyråene, eller kjøpe små hefter om øyene i bokhandelen, evt låne på biblioteket. Alltid kjekt å vite litt om stedet en reiser til! Det kryr av nordmenn i de overnevnte områdene, norsk legesenter, restaurant osv, så tryggheten er god. God tur, hvor du enn bestemmer deg for å reise!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...