Gå til innhold

Jobbe på kontor uten kontorerfaring

Anbefalte innlegg

Gjest Lyst på kontorjobb
Skrevet

Jeg ønsker meg så inderlig en "kjedelig kontorjobb". Jeg er egentlig sykepleier, men jeg ønsker ikke lenger å jobbe innen helsevesenet. Jeg ønsker å gjøre noe helt annet, sitte på et kontor. Jeg er flink med data (PC-nerd) og har gode og raske skrivekunnskaper. Går det an å arbeide på kontor uten å ha noe kontorutdanning? Jeg ønsker meg virkelig en kontorjobb, et sted som overhodet ikke har noe med helsevesenet å gjøre.

Skrevet

Det finnes da kontorjobber innenfor ditt yrke som er bra stillinger, er ikke det av interesse heller?

Det lønner seg for deg å finne noe som du kan bruke din erfaring og utdannelse til, så du ikke begynner helt på begynnelsen igjen.

Ikke lett å få noe som du ikke har erfaring i.

Skrevet

Meld deg for et vikarbyrå, f.eks. Manpower. De utfører tester på deg, og er du skikket vil du raskt få oppdrag. Det er en veldig smart - og utbredt - måte å komme i arbeid på. Mange arbeidsgivere bruker vikarbyråer for å "teste" ansatte før fast ansettelse osv.

Eneste bakdelen er at du tjener noe mindre som vikar for vikarbyrå enn du vil gjøre i en "ordinær" stilling...

Gjest Sånn er det hos oss
Skrevet

Jeg har en type kontor-jobb med litt "ekstra".

Selv har jeg noe it-utdannelse, og de fleste som jobber der fast har en eller annen form for utdannelse, økonomi, it, ledelse etc.

Ofte trenger vi folk som kan gjøre litt lettere ting, saksbehandling etc. Da kontakter vi vikarbyrå, og får mennesker uten noen form for utdannelse, men pc-kunnskap blir lagt vekt på. Ved behov og for de som ønsker det selv har fått fortsette.

Skrevet

Jeg må bare si meg enig med de andre, og anbefale deg å begynne i et vikarbyrå. Det er en flott måte å komme i kontakt med potensielle arbeidsgivere på.

Det er veldig mange med fast "kontorjobb" som har begynt der.

Gjest Elextra
Skrevet

Selv har jeg noe it-utdannelse, og de fleste som jobber der fast har en eller annen form for utdannelse, økonomi, it, ledelse etc.

Ofte trenger vi folk som kan gjøre litt lettere ting, saksbehandling etc. Da kontakter vi vikarbyrå, og får mennesker uten noen form for utdannelse, men pc-kunnskap blir lagt vekt på. Ved behov og for de som ønsker det selv har fått fortsette.

''Ofte trenger vi folk som kan gjøre litt lettere ting, saksbehandling etc.''

Lurer på hva slags saksbehandling dere bedriver, om man ikke trenger noen erfaring for å gjøre den, og slike oppgaver gjerne gis til vikarer utenfra :-)

Gjest Sånn er det hos oss
Skrevet

Lurer på hva slags saksbehandling dere bedriver, om man ikke trenger noen erfaring for å gjøre den, og slike oppgaver gjerne gis til vikarer utenfra :-)

Jeg ønsker ikke å utdype det så veldig, men kan si at de utfører enkle fakturahenvendelser og diverse forespørsler. Selvfølgelig får de opplæring og har en type form for "fadder".

Skrevet

""Ofte trenger vi folk som kan gjøre litt lettere ting, saksbehandling etc. Da kontakter vi vikarbyrå, og får mennesker uten noen form for utdannelse, men pc-kunnskap blir lagt vekt på.""

Det må være en enkel form for saksbehandling.

Normalt er det ganske komplisert. I alle fall der jeg har jobbet.

Skrevet

hvordan fikk du til den boksen med utheving av sitat?

bommet litt jeg... he-he

Gjest Elextra
Skrevet

hvordan fikk du til den boksen med utheving av sitat?

bommet litt jeg... he-he

Du skriver to apostrofer før og etter sitatet (altså ikke to sett gåseøyne, men to enkelte apostrofer).

Ok?

Skrevet

Du skriver to apostrofer før og etter sitatet (altså ikke to sett gåseøyne, men to enkelte apostrofer).

Ok?

''takk''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...