Gå til innhold

Jobbe på kontor uten kontorerfaring

Anbefalte innlegg

Gjest Lyst på kontorjobb
Skrevet

Jeg ønsker meg så inderlig en "kjedelig kontorjobb". Jeg er egentlig sykepleier, men jeg ønsker ikke lenger å jobbe innen helsevesenet. Jeg ønsker å gjøre noe helt annet, sitte på et kontor. Jeg er flink med data (PC-nerd) og har gode og raske skrivekunnskaper. Går det an å arbeide på kontor uten å ha noe kontorutdanning? Jeg ønsker meg virkelig en kontorjobb, et sted som overhodet ikke har noe med helsevesenet å gjøre.

Skrevet

Det finnes da kontorjobber innenfor ditt yrke som er bra stillinger, er ikke det av interesse heller?

Det lønner seg for deg å finne noe som du kan bruke din erfaring og utdannelse til, så du ikke begynner helt på begynnelsen igjen.

Ikke lett å få noe som du ikke har erfaring i.

Skrevet

Meld deg for et vikarbyrå, f.eks. Manpower. De utfører tester på deg, og er du skikket vil du raskt få oppdrag. Det er en veldig smart - og utbredt - måte å komme i arbeid på. Mange arbeidsgivere bruker vikarbyråer for å "teste" ansatte før fast ansettelse osv.

Eneste bakdelen er at du tjener noe mindre som vikar for vikarbyrå enn du vil gjøre i en "ordinær" stilling...

Gjest Sånn er det hos oss
Skrevet

Jeg har en type kontor-jobb med litt "ekstra".

Selv har jeg noe it-utdannelse, og de fleste som jobber der fast har en eller annen form for utdannelse, økonomi, it, ledelse etc.

Ofte trenger vi folk som kan gjøre litt lettere ting, saksbehandling etc. Da kontakter vi vikarbyrå, og får mennesker uten noen form for utdannelse, men pc-kunnskap blir lagt vekt på. Ved behov og for de som ønsker det selv har fått fortsette.

Skrevet

Jeg må bare si meg enig med de andre, og anbefale deg å begynne i et vikarbyrå. Det er en flott måte å komme i kontakt med potensielle arbeidsgivere på.

Det er veldig mange med fast "kontorjobb" som har begynt der.

Gjest Elextra
Skrevet