Gå til innhold

Kjønnsykdommer - hvor ofte teste seg?

Anbefalte innlegg

Lever det glade singelliv og har sikkert hatt 15-20 partnere i løpet av det siste halvåret. Bruker p-piller og tar innimellom sjansen på å ha sex uten kondom. Testet meg for kjønnsykdommer en gang i april. Alt var helt fint. Etter dette har jeg sikkert hatt sex med 4-5 partnere uten å ha brukt kondom. Så da må jeg få spør. Hvor ofte tester du deg? . Høres veldig slitsomt ut å måtte teste seg etter hver eneste partner jeg har valgt å ha sex med uten kondom.

P.s Skriv gjerne om du er gutt eller jente. Har fått inntrykk av at jenter er mye dyktigere på dette området

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282933-kj%C3%B8nnsykdommer-hvor-ofte-teste-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør selvsagt teste deg etter hver partner du har hatt ubeskyttet sex med - både for din egen skyld og for evt nye partnere sin skyld. Husk at du kan ha kjønnssykdommer uten å merke noen symptomer, som feks klamydia.

Om du synes det er slitsomt, bør du bruke kondom. Det bør du vel strengt tatt gjøre uansett, med tanke på hvilken risiko du tar i forhold til sykdommer, graviditet etc.

Du burde vel egentlig teste deg etter hver nye partner du har sex med uten kondom. Men din aktivitet kan du smitte ganske mange før du oppdager selv at du har en sykdom.

Jeg må si jeg er glad for at jeg ikke er en i denne rekken, dette blir for voldsomt for meg.

Svaret er vel ganske innlysende: Bruk kondom!

Ellers bør du vel teste deg etter hver nye partner du har hatt ubeskyttet

sex med.

Det er jo det som er poenget her: At det ikke bare gjelder å oppdage en evt sykdom og behandle deg selv!

I mellomtiden kan du jo ha overført sykdommer til andre..

Annonse

Gjest Lovely83

Jeg ville aldri hatt sex uten kondom med en jeg ikke kjente godt fra før. Man vet aldri, en dag så kan en sitte der og være smittet av hiv/aids, og med din fart rekke å smitte mange før du selv hadde oppdaget det. Og selv om en somregel tenker at det ikke skjer meg, så kan det det. En venninne av meg ble smittet av hiv for 1 år siden. og hun rakk å peise over 3 stk, før hun oppdaget det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...