Gå til innhold

Beste hjelp mot stress?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbstress
Skrevet

Har de siste årene vært under delvis ekstremt mye stress i forbindelse med jobben. Er i permisjon med barn nå, men er innom jobb en sjelden gang. I helga måtte jeg være der noen timer og fikse noe, ikke arbeidsdag så jeg var der alene, men likevel følte jeg meg helt pumpa da jeg kom hjem.

Merker at jeg er svært påvirket av stresset og takler f.eks konfrontasjoner dårlig. Dette har vært en del av problemene tidligere, kolleger som krangler og elendig miljø. Det er mye bedre miljø der nå, men jeg føler likevel jeg spenner meg når jeg er der borte. Selv når ingen andre er til stede...

Hva kan man gjøre for å mestre slik stress, finne roen i seg selv, forstå at det går an å diskutere uten å umiddelbart bli svimmel, kvalm og skjelven? Dette er nemlig virkningene på meg, helt uskyldige meningsutvekslinger kan stresse meg helt ut, både privat og på jobben.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er noen løsning å finne en annen jobb, man vet hva man har, osv. Og dette er noen et nissen-på-lasset-tilfelle, jeg kommer ikke til å takle slike utfordringer bedre noe annet sted.

Skrevet

Jeg har utbytte av oppmerksomhetstrening (øve på å være til stede i kroppen og å følge pusten)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...