Gå til innhold

Rotfylling

Anbefalte innlegg

Gjest gruersegnå
Skrevet

Skal til tannlegen og få en rotfylling. Grøss og gru! Man får vel bedøvelse, så man ikke kjenner selve fyllingen? Er det vondt etterpå?

Skrevet

Jeg har rotfylt en gang for lenge siden - var kanskje 13-14 år. Det var ikke vondt med selve rotfyllingen, men da bedøvelsen forsvant gjorde det veldig vondt. Hadde bare Paracet - og jeg husker min far insisterte på at det holdt med én Paracet, men det gjorde det absolutt ikke. Fikk nå i meg to etterhvert, og smertene gav seg etter en stund.

Kjøp inn Ibux (det er visst det beste i forhold itl tannsmerter), og vær innstilt på at det kan gjøre litt vondt etterpå. Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt en rotfylling. Har jo hørt alle skrekkhistorier her, men jeg hadde ingen plager. Fikke ikke bedøvelse ettersom rota var død allerede. (Var inne noen uker tidligere, og fikk en midlertidig fylling i påvente av at rota skulle dø helt)

Selve inngrepet kjente jeg litt av. (Men ikke VONDT, bare ubehagelig) Etterpå var det ømt. Tok ikke smertestillende ettersom jeg ikke trengte det.

Og jeg er ikke spesielt tøff. Så det kan være en enkel sak.

Skrevet

Det er vel forskjellig fra person til person hvordan man opplever en rotfylling.

Jeg har rotfyllt så mange tenner at jeg har kommet ut av tellingen. Har aldri, og da mener jeg aldri, kjent noen som helst smerte, verken under inngrepet eller etterpå. Men det var jo i min munn da.....

Jeg fikk alle gangene solid bedøvelse.

Det verste synes jeg, med rotfylling, er at jeg måtte gape så lenge i strekk, satt med vidåpen munn i over en halv time, ofte opptil en time. Da føltes det som kjeven gikk ut av ledd.

Tror du kan slappe helt av. Fortell tannlegen at du gruer deg og at du ønsker en knall-bedøvelse, da setter de nok en skikkelig dose på deg.

Som sagt.....jeg har aldri kjent noen smerte i det hele tatt :-)

Skrevet

Ja, det gjør vondt etterpå. Sørg for å ha smertestillende i huset, så går det greit :)

Skrevet

Det er nok mer skrekkhistorier rundt dette enn hva som virkelig er vondt.

Jeg har rotfylt et par ganger og det har ikke vært noe spesielt vondt, hverken under rotfyllingen eller etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...