Gjest undrendekvinne Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 går på attføring og skal begynne på høyskolen snart. husker noe om at de sa at de støttet med maks 150.000(3 år) betyr dette at jeg vil gå fra 9000 som jeg får utbetalt pr mnd nå, til ca 4000 pr mnd? eller er de 150.000 beregnet på bruk til ekstramateriell som reiseutgifter, skoleavgifter etc? 0 Siter
Gjest liten løve Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Det er det de max dekker til skolepenger. 0 Siter
Gjest undrendekvinne Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Det er det de max dekker til skolepenger. takk for svar! det betyr i praksis at jeg vil fortsette å få 9000 pr mnd, men kan søke om å få dekket diverse utgifter jeg har ang skolen? 0 Siter
Gjest tidligere attført Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 takk for svar! det betyr i praksis at jeg vil fortsette å få 9000 pr mnd, men kan søke om å få dekket diverse utgifter jeg har ang skolen? Det stemmer i stor grad, du vil få det samme per måned som du har nå, og i tillegg dekket utgifter i forbindelse med utdannelsen .. men utgifter til bøker og skolematriell som "alle" må ha dekkes bare med en fast sum som ikke nødvendigvis er høy nok. Ekstrating du må ha på grunn av helsemessig tilrettelegging vil dekkes utenom. Ellers dekkes skyss dersom det er langt, deler av utgifter til pass av barn, utgifter til flytting som er nødvendig for å få utført tiltaksplanenen, semesteravgift og dersom det er privatskole opp til 150 000 i skolepenger fordelt på 3 år. 0 Siter
Gjest Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Det stemmer i stor grad, du vil få det samme per måned som du har nå, og i tillegg dekket utgifter i forbindelse med utdannelsen .. men utgifter til bøker og skolematriell som "alle" må ha dekkes bare med en fast sum som ikke nødvendigvis er høy nok. Ekstrating du må ha på grunn av helsemessig tilrettelegging vil dekkes utenom. Ellers dekkes skyss dersom det er langt, deler av utgifter til pass av barn, utgifter til flytting som er nødvendig for å få utført tiltaksplanenen, semesteravgift og dersom det er privatskole opp til 150 000 i skolepenger fordelt på 3 år. takk for svar 0 Siter
Gjest siste nytt fra nav arbeid i dag :) Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Har nettopp i dag vært på informasjonsmøte hos nav arbeid akkurat angående attføring, så kan dele med info fra første hånd. Du kan få dekket max 50 tusen NOK i året eller 100 tusen NOK totalt ( uavhengig hvor lenge varer utdanning ) av skoleutgifter , semestravgift, eksamer, osv. Om din utdanning krever mer tid / penger, må du mest sansynligvis finansere resten selv, men det kan du ta opp med saksbehandler når det blir aktuelt. 0 Siter
soleil Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Kan være at du har rett på studielån og stipend også. Sjekk Lånekassen. http://www.lanekassen.no/templates/Page____9899.aspx 0 Siter
Gjest også på attføring Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Har nettopp i dag vært på informasjonsmøte hos nav arbeid akkurat angående attføring, så kan dele med info fra første hånd. Du kan få dekket max 50 tusen NOK i året eller 100 tusen NOK totalt ( uavhengig hvor lenge varer utdanning ) av skoleutgifter , semestravgift, eksamer, osv. Om din utdanning krever mer tid / penger, må du mest sansynligvis finansere resten selv, men det kan du ta opp med saksbehandler når det blir aktuelt. ''Du kan få dekket max 50 tusen NOK i året eller 100 tusen NOK totalt ( uavhengig hvor lenge varer utdanning ) av skoleutgifter , semestravgift, eksamer, osv. Om din utdanning krever mer tid / penger, må du mest sansynligvis finansere resten selv, men det kan du ta opp med saksbehandler når det blir aktuelt.'' Kan dette stemme helt, da? Da jeg var på møte med NAV i juni fikk jeg beskjed om at det dekkes max 100 000 i skolepenger og semesteravgift. Alt annet kommer utenom, også eksamensavgift, leie av lokale til eksamen, eksamensvakt osv. Men 100 000 bør rekke langt, ellers tar man en ekstremt dyr skole. Når det gjelder tid kan det i visse tilfeller utvides, men terskelen for å få utvidet tidsrommet er veldig høy. Alle utgifter til skolepenger ut over 100 000 må man dekke selv uavhengig av hvor mye tid man bruker. 0 Siter
Gjest siste nytt fra nav arbeid i dag :) Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 ''Du kan få dekket max 50 tusen NOK i året eller 100 tusen NOK totalt ( uavhengig hvor lenge varer utdanning ) av skoleutgifter , semestravgift, eksamer, osv. Om din utdanning krever mer tid / penger, må du mest sansynligvis finansere resten selv, men det kan du ta opp med saksbehandler når det blir aktuelt.'' Kan dette stemme helt, da? Da jeg var på møte med NAV i juni fikk jeg beskjed om at det dekkes max 100 000 i skolepenger og semesteravgift. Alt annet kommer utenom, også eksamensavgift, leie av lokale til eksamen, eksamensvakt osv. Men 100 000 bør rekke langt, ellers tar man en ekstremt dyr skole. Når det gjelder tid kan det i visse tilfeller utvides, men terskelen for å få utvidet tidsrommet er veldig høy. Alle utgifter til skolepenger ut over 100 000 må man dekke selv uavhengig av hvor mye tid man bruker. Det stemmer i 100 %, tror at de som holdte møte og jobber som saksbehandlere på nav arbeid vet hva de snakker om. De snakket også at i noen tilfeller kan man få innvilget andre vilkår, men det skulle veldig mye til . 0 Siter
Gjest også på attføring Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Det stemmer i 100 %, tror at de som holdte møte og jobber som saksbehandlere på nav arbeid vet hva de snakker om. De snakket også at i noen tilfeller kan man få innvilget andre vilkår, men det skulle veldig mye til . ''tror at de som holdte møte og jobber som saksbehandlere på nav arbeid vet hva de snakker om.'' Det er selvsagt en saksbehandler hos NAV arbeid jeg også har snakket med, liketil lederen på mitt lokale NAV arbeid-kontor. Jeg tror neppe reglene er så mye endret siden juni at skolepengene har gått opp fra 100 000 til 150 000. Det er max 50 000 pr år, men max 100 000 til sammen om attføringstiltaket varer mer enn to år. Nå har jeg forresten vært såpass mange år i dette systemet at jeg vet meget godt at det er naivt å tro at alle som jobber med blant annet yrkesrettet attføring vet hva de snakker om. 0 Siter
Gjest siste nytt fra nav arbeid i dag :) Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 ''tror at de som holdte møte og jobber som saksbehandlere på nav arbeid vet hva de snakker om.'' Det er selvsagt en saksbehandler hos NAV arbeid jeg også har snakket med, liketil lederen på mitt lokale NAV arbeid-kontor. Jeg tror neppe reglene er så mye endret siden juni at skolepengene har gått opp fra 100 000 til 150 000. Det er max 50 000 pr år, men max 100 000 til sammen om attføringstiltaket varer mer enn to år. Nå har jeg forresten vært såpass mange år i dette systemet at jeg vet meget godt at det er naivt å tro at alle som jobber med blant annet yrkesrettet attføring vet hva de snakker om. Da anbefaler jeg trådstarteren å ringe til det aktuelle nav kontoret og snakke med de. Kanskje hun får høre noe annet enn det vi skrev her ? Jeg hvert fall forholder meg til det som jeg fikk beskjed om, både muntlig på møte og skriftlig med meg. Der står det sort på hvitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.