Gå til innhold

Benbrudd i ferien

Anbefalte innlegg

Gjest Jørgen Sørensen
Skrevet

Hei jeg var så uheldig å brekke ankelen i ferien. Har jeg rett til å få utbetalt sykepenger for de dagene jeg var sykemeldt i ferien. Jeg kommer ikke til å ta ut ny ferie.

Gjest lenger ferie neste år
Skrevet

Nei, du har ikke rett til å få sykepenger for dette (i de leste tilfeller vil jo det bli dobbelt betaling, da de fleste allerede har fått feriepenger / betalt ferie).

Men er det over et visst antall dager, og du har sykemelding, kan du ta ut denne ferien senere i år, eller be om å få overført disse dagene til neste års ferie (evt i tillegg til det du allerede har lov til å overføre av ubenyttet betalt ferie).

http://www.helsenytt.no/artikler/syk_sommerferien.htm

Skrevet

Ja, jeg mener du har rett til å få utbetalt sykepenger hvis du var sykemeldt lenge nok (husker ikke hvor lenge det er før det er "lenge nok"). Du får da like mange feriedager tilgode. Hvorvidt du får penger igjen fra arbeidsgiver for ferie du har tilgode, må du vel ta opp med arbeidsgiver.

Skrevet

Ja, jeg mener du har rett til å få utbetalt sykepenger hvis du var sykemeldt lenge nok (husker ikke hvor lenge det er før det er "lenge nok"). Du får da like mange feriedager tilgode. Hvorvidt du får penger igjen fra arbeidsgiver for ferie du har tilgode, må du vel ta opp med arbeidsgiver.

Det ble litt unøyaktig, jeg mener egentlig det samme som innlegget nedenfor, du får ikke ekstra penger i tillegg til den lønn/feriepenger som du allerede har fått. I praksis får du bare ferie tilgode, som du evt. kan be arbeidsgiver om å få utbetalt, evt. overført til neste år.

Skrevet

Hei

For å "få igjen" ferien må du være sykelmeldt minst 6 virkedager

Dvs lørdag og søndag teller ikke.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...