Gjest Jørgen Sørensen Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Hei jeg var så uheldig å brekke ankelen i ferien. Har jeg rett til å få utbetalt sykepenger for de dagene jeg var sykemeldt i ferien. Jeg kommer ikke til å ta ut ny ferie. 0 Siter
Gjest lenger ferie neste år Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Nei, du har ikke rett til å få sykepenger for dette (i de leste tilfeller vil jo det bli dobbelt betaling, da de fleste allerede har fått feriepenger / betalt ferie). Men er det over et visst antall dager, og du har sykemelding, kan du ta ut denne ferien senere i år, eller be om å få overført disse dagene til neste års ferie (evt i tillegg til det du allerede har lov til å overføre av ubenyttet betalt ferie). http://www.helsenytt.no/artikler/syk_sommerferien.htm 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Ja, jeg mener du har rett til å få utbetalt sykepenger hvis du var sykemeldt lenge nok (husker ikke hvor lenge det er før det er "lenge nok"). Du får da like mange feriedager tilgode. Hvorvidt du får penger igjen fra arbeidsgiver for ferie du har tilgode, må du vel ta opp med arbeidsgiver. 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Ja, jeg mener du har rett til å få utbetalt sykepenger hvis du var sykemeldt lenge nok (husker ikke hvor lenge det er før det er "lenge nok"). Du får da like mange feriedager tilgode. Hvorvidt du får penger igjen fra arbeidsgiver for ferie du har tilgode, må du vel ta opp med arbeidsgiver. Det ble litt unøyaktig, jeg mener egentlig det samme som innlegget nedenfor, du får ikke ekstra penger i tillegg til den lønn/feriepenger som du allerede har fått. I praksis får du bare ferie tilgode, som du evt. kan be arbeidsgiver om å få utbetalt, evt. overført til neste år. 0 Siter
Mischa Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Hei For å "få igjen" ferien må du være sykelmeldt minst 6 virkedager Dvs lørdag og søndag teller ikke. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.