Gå til innhold

Kronisk betennelse i skuldrene-hvilken jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Nå har jeg i flere år hatt senebetennelse i skuldrene. Etter mye av og på sykemeldinger sa det for fire år siden stopp, jeg ble operert for 3 år siden i begge skuldrene for å gi bedre plass men uten noe bedring. For ca halvannet år siden måtte jeg slutte attføringstiltaket pga av smerter, gikk da på it-kandidat på it-akademiet men det gikk altså ikke noe bra. Nå har jeg vært på rehabilitering i halvannet år og skal sannsynligvis prøve noe attføring igjen, så da må jeg finne ut hva jeg vil/kan klare. Og det synes jeg er vanskelig å finne ut når det verker i skuldrene så og si hele døgnet.

Noen som har noen gode tips/råd til hva slags jobb som belaster skuldre og armer lite? Eller vet hva andre med vonde skuldre jobber med? Jeg var elektriker (kvinnelig sådan) før men ønsker ikke gå videre den veien, har lyst å jobbe på kontor men vet ikke om data-arbeid er det helt store med mine skuldre?

Uff, vanskelig dette..

Skrevet

Hei

Jeg har selv kronisk senebetennelse i skulderen.

Går for tiden på skolen, ingeniør. Tror (og håper) at det skal gå bra i arbeidet iforhold til skuldra.

Har du sett i diverse skolekataloger? Kanskje det kan hjelpe deg med

å finne ut hva du vil og kan gjøre.

Skrevet

Min erfaring med kroniske smerter, er at ting fungerer best hvis det er mulighet for variasjon og relativt mye bevegelse. I tillegg hjelper det mye å trives med det man skal gjøre - det er lettere å ignorere smerter dersom engasjementet er stort.

Prøv å tenke gjennom hva du liker å holde på med, og om det finnes jobber som kan matche interessene dine. Jeg ville nok ha vært litt skeptisk til en jobb hvor du hoveddelen av dagen må sitte og jobbe foran en skjerm, tror det fort kan bli for statisk.

Håper forøvrig at du er optimalt behandlet for smertene.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke råd om yrke som passer, men vil anbefale at du kontakter naprapat. Har selv vært plaget med betennelse i hofter og skulder, og naprapaten har hjulpet meg veldig. De har mye bedre kjennskap til skjelettet og musklene enn de fleste leger.

Skrevet

En av mine problemer hadde en tung kontorjobb og var mye plaget med rygg skuldre. Etter en lang sykemeldingsperiode ble hun overflyttet til sentralbordet (med kontorbord fra hjelpemiddelsentralen). Hun jobbet først 2 timer daglig, så halv dag.

Jeg regner med at en elektriker tjener mer enn en sentralbordbetjent, så jeg vet ikke om dette er noe for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...