Gå til innhold

uteblitt mens

Anbefalte innlegg

Gjest jdfgkjdfgkjdfjgdfg

Har hatt regelmessig mens i alle år, født 3 barn, har kobberspiral.

Skulle hatt mensen sist fredag, men den kom ikke. Jeg kjenner når jeg har eggløsning, og den var til normal tid. Men altså ingen mens. Det kjentes ut som om den skulle komme, men så roet det seg liksom. Bare en svak murring.

Føler meg HELT KLART IKKE gravid, de 5 gangene jeg har blitt det har jeg blitt tydelig øm i brystene allerede et par dager før forventet menstruasjon, og nå er det jo 5 dager over og jeg er ikke øm i det hele tatt. Men jeg hadde sex rett før eggløsning.

Spiralen beskytter jo ikke mot svangerskap utenfor livmoren, og det er dette jeg er BITTELITT redd for. For om man har det, får man ofte ikke så tydelige symptomer. Jeg har aldri hatt det før.

For om mulig bli litt klokere, målte jeg morgentemperaturen min i dag. Jeg kjenner mitt eget mønster. Og tempen var LAV, akkurat som om jeg ikke har hatt eggløsning, eller er i ferd med å få mensen. Den var ihvertfall ikke høy som når man er (normalt) gravid!

Siden svangerskap utenfor livmoren kan bli ganske alvorlig vil jeg gjerne finne utav dette fortest mulig. Er det grunn til å gå til legen? Hva kan han evt gjøre for å finne utav dette? Jeg har jo ikke tatt noen test, men om det er svangerskap utenfor livmoren er det jo ikke sikkert at den viser positivt uansett...

Lignende erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283059-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jdfgkjdfgkjdfjgdfg

Har du tatt en graviditetstest da? Ikke alle svangerskap er like. Selv om det ikke føles som når du før har vært gravid, kan det godt være graviditet allikevel.

Jeg leste innlegget ditt i går, og selv om jeg fremdeles absolutt ikke følte meg gravid, 8 dager etter forventet mens, løp jeg avsted og kjøpte en test likevel. Selvfølgelig NEGATIV... Puh.

Må også legge til at jeg ikke har slanket meg eller trent ekstremt. Ellers sunn og frisk.

Hmm, kjenner nesten som et slags "press", "trykk" nedentil, men det er ganske vagt.... Burde jeg oppsøke lege? Det er jo ikke SÅ dramatisk at menstruasjonen ikke kommer til normal tid, men en av mine nærmeste fikk nettopp underlivsproblemer, og det ble plutselig så komplisert at hadde hun ikke vært på sykehuset til undersøkelse akkurat da ville hun ikke overlevd... Neppe så alvorlig her, men det gjorde inntrykk likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283059-uteblitt-mens/#findComment-2277367
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt i går, og selv om jeg fremdeles absolutt ikke følte meg gravid, 8 dager etter forventet mens, løp jeg avsted og kjøpte en test likevel. Selvfølgelig NEGATIV... Puh.

Må også legge til at jeg ikke har slanket meg eller trent ekstremt. Ellers sunn og frisk.

Hmm, kjenner nesten som et slags "press", "trykk" nedentil, men det er ganske vagt.... Burde jeg oppsøke lege? Det er jo ikke SÅ dramatisk at menstruasjonen ikke kommer til normal tid, men en av mine nærmeste fikk nettopp underlivsproblemer, og det ble plutselig så komplisert at hadde hun ikke vært på sykehuset til undersøkelse akkurat da ville hun ikke overlevd... Neppe så alvorlig her, men det gjorde inntrykk likevel...

Jeg ville nok ventet en stund til og sett om mensen kom. Men kommer den ikke innen et par uker tror jeg jeg ville bestilt en time hos legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283059-uteblitt-mens/#findComment-2277554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...