4barns mor-77 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 I går fikk jeg informasjonsbrevet fra NAV om aktuelle stønader etter sykepenge perioden, med tilbud om samtaletime på NAV. Jeg er under utredning for kronisk utmattelsessyndrom, og har høyst sannsynlig hatt dette siden -92(?) Opp i gjennom årene har jeg klart å jobbe litt, kjører på ei stund, for så å klappe sammen og bli sykmeldt. Har hatt masse forskjellige jobber, så jeg tror ikke det vil hjelpe med noe annen jobb. Jeg har også prøvd meg på noe skoler, men det har gått samme veien. Tok realkompetanse vurdering i GK helse og sosial i 2002, og besto med glans. Tok meg altså 2,5t å få vitnemål på GK. (så jeg har igrunn fått bekreftet at jeg umulig kan være dum...) Men hva lønner det seg for meg å søke om når sykepenge perioden snart utgår? Jeg har lyst til å klare å jobbe, men som nevrologen sa, "det er vel usikkert om du kommer tilbake i jobb". Jeg har også lyst til å få meg en utdanning, og kan få det fra fylkeskommunen i og med jeg ikke har klart å fått det før. (født før 010178, og har ikke utdannelse.) Og er det i det hele tatt noen vits å ta utdanning når man ikke vet om jeg kommer tilbake i jobb? Tenker MASSE om dagen... Har null erfaring med trygd og rettigheter... Hadde vært takknemlig om noen kloke hoder ville tenke litt sammen med meg;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283079-attf%C3%B8ringrehabiliteringuf%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du kan ikke selv uten videre bestemme deg for hva du vil søke på. Når sykepengeperioden din nærmer seg slutten, vil du bli innkalt til et møte med NAV, og der vil du i samarbeid med dem, komme fram til en løsning. Først vil du nok bli anbefalt attføring og arbeidspraksis (tiltak) for å sjekke restarbeidsevne (som det så fint heter), eller rehanbiliteringspenger hvis du p.t. er for syk til å jobbe. Jeg har selv fibromyalgi og kronisk utmattelsessyndrom, og har akkurat nå gått ut sykepengeperioden og skal over i attføring. Dette har jeg fått innvilget fram til 30. juni - og jeg skal da i nytt møte med NAV (tidligere hvis nødvendig) og evaluere. Da vil vi komme fram til om jeg i det hele tatt kan fungere i en jobb, om jeg trenger mer utdannelse, eller om jeg bør søke ufør... Hilsen en i samme situasjon som deg --- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283079-attf%C3%B8ringrehabiliteringuf%C3%B8r/#findComment-2278277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg brukte faktisk 6 år på å få den uføretrygda både legen og jeg synes det var rimelig at jeg skulle få(dvs 50%. Både han og Aetat den gang visste at jeg aldri kom til å få jobb og jeg endte på 50% ufør. Etter seks nye år med prøving, dvs skolegang og praksis så fikk jeg 100%. Egentlig ville jeg helst hatt 50% og jobb men så lenge ingen vil ansette meg så får jeg ta i mot 100% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283079-attf%C3%B8ringrehabiliteringuf%C3%B8r/#findComment-2278292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
7111 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei jeg er litt i samme situasjon med utmattelsessystem, har endelig fått diagnosen etter 3,5 år. Jeg tror regelen til Nav er at man skal igjennom med 1 år rehabilitering, 1-3 år ytkesrettet attføring, før det i det hele tatt er mulig å søke uføretrygd, og er du under 45 år er det enda vanskeligere har jeg hørt. Jeg har vært i mellom hele mølla med leger og spesialister og søkt om uf.trygd nå,tar inntil 4 mnd før jeh får svar, jeg har fått mer og mer symptomer og plager år for år, men er oppegående gudskjelov, har to barn og er 43 år, ikke gøy å gå slik, ville helst jobbe, men det er utenkelig pr i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283079-attf%C3%B8ringrehabiliteringuf%C3%B8r/#findComment-2326525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Hei jeg er litt i samme situasjon med utmattelsessystem, har endelig fått diagnosen etter 3,5 år. Jeg tror regelen til Nav er at man skal igjennom med 1 år rehabilitering, 1-3 år ytkesrettet attføring, før det i det hele tatt er mulig å søke uføretrygd, og er du under 45 år er det enda vanskeligere har jeg hørt. Jeg har vært i mellom hele mølla med leger og spesialister og søkt om uf.trygd nå,tar inntil 4 mnd før jeh får svar, jeg har fått mer og mer symptomer og plager år for år, men er oppegående gudskjelov, har to barn og er 43 år, ikke gøy å gå slik, ville helst jobbe, men det er utenkelig pr i dag. Jeg er mer eller mindre ferdig med utredningen jeg nå da. Har fått en foreløpig diagnose i påvente av rapport fra NPS. (som bruker inntill 4 måneder på rapporten!!!!!!!) Fikk forøvrig en telefon fra en hyggelig mann på NAV i går faktisk, han vil ha meg over på rehabilitering, og ber meg om å søke fortest mulig så vi kan komme i gang med utbetalinger allerede fra desember. (da utbetalt fra november) Ble helt sjokkert jeg da... Trodde nav skulle være helt umulige! hehe... Han kunne til og med hjelpe meg med søknaden, bare jeg skaffet til veie attester fra leger... Så da blir det vel rehabilitering i første omgang, også får vi se om jeg blir frisk nok til å jobbe etter dèt... Har veldig lyst til det selvfølgelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283079-attf%C3%B8ringrehabiliteringuf%C3%B8r/#findComment-2328370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.