Gå til innhold

Forlot 2-åring ved tomt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig har begge parter skyld her, men hva slags drosjesjåfør er det som bare setter fra seg en 2-åring og kjører sin vei uten å forsikre seg om at det er noen hjemme?!

Ja enig! Huff!!! :-(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Mulig jeg er på en annen planet, men jeg kunne da ALDRI noensinne tenke meg å sende en toåring i taxi alene????

Er dette virkelig vanlig? Jeg er totalt sjokkert.

Skrevet

Mulig jeg er på en annen planet, men jeg kunne da ALDRI noensinne tenke meg å sende en toåring i taxi alene????

Jeg vet ikke hva som er vanlig og på hvilket grunnlag, men jeg kjenner noen som har en gutt som går på spesialskole (hjerneskadd), og han får transport frem og tilbake dekket av det offentlige. selve kjøringen foretas av taxisjåfører etter spesialavtale med off. myndigheter. Han har sin "faste" sjåfør i den grad det er praktisk gjennomførbart.

Det fremgår av artikkelen at det var fast avtale om hjemkjøring av 2-åringen fra bhg, men jeg aner selvsagt ingenting om hvorfor denne familien har en slik avtale.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig og på hvilket grunnlag, men jeg kjenner noen som har en gutt som går på spesialskole (hjerneskadd), og han får transport frem og tilbake dekket av det offentlige. selve kjøringen foretas av taxisjåfører etter spesialavtale med off. myndigheter. Han har sin "faste" sjåfør i den grad det er praktisk gjennomførbart.

Det fremgår av artikkelen at det var fast avtale om hjemkjøring av 2-åringen fra bhg, men jeg aner selvsagt ingenting om hvorfor denne familien har en slik avtale.

Ja, det har du selvsagt rett i. Tenkte jeg i farten ikke på.

Skrevet

Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var et funksjonshemmet barn. Det stod bare at det var store språkproblemer mellom sjåfør/drosjeselskap og foreldrene.

Skrevet

Dette er sannsynligvis taxi transport organisert av "det offentlige", og ikke noe familien til barnet selv står for.

Skrevet

Dét er jo også faktisk en diskusjon som kunne ha vært tatt opp, men det var nå ikke det det gjaldt denne gangen - men nei, jeg kunne nok ikke tenkt meg å sende en 2-åring alene i taxi...

Skrevet

Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var et funksjonshemmet barn. Det stod bare at det var store språkproblemer mellom sjåfør/drosjeselskap og foreldrene.

''Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var et funksjonshemmet barn. ''

Ikke jeg heller, men den eneste saken der jeg personlig kjenner noen som har avtalt dorsjehenting er det det, og det var derfor jeg nevnte det til 'psyk av alt' som et eksempel på situasjoner der man sender barn 'alene med taxi'.

Skrevet

''Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var et funksjonshemmet barn. ''

Ikke jeg heller, men den eneste saken der jeg personlig kjenner noen som har avtalt dorsjehenting er det det, og det var derfor jeg nevnte det til 'psyk av alt' som et eksempel på situasjoner der man sender barn 'alene med taxi'.

Slik transport brukes også i en del tilfeller hvor f.eks. barnehage er et barnevernstilbak, eller hvor forskjellige typer forhold i familien gjør det viktig at barnet er i barnehage og foreldrene ikke bør pålegges å klare å hente/bringe barnet hver dag.

Skrevet

Slik transport brukes også i en del tilfeller hvor f.eks. barnehage er et barnevernstilbak, eller hvor forskjellige typer forhold i familien gjør det viktig at barnet er i barnehage og foreldrene ikke bør pålegges å klare å hente/bringe barnet hver dag.

OK, takk for info. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...