Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pipipipi

Jeg skal slutte på P-pillen Trionetta. Har brukt opp brettet, og har hørt at det er lurest å slutte etter et brett?Hva skjer nå? Når får jeg neste mens? Kommer den til å være regelmessig? er det virkelig så skadelig å gå på piller som mange sier? (Blodpropp og sånt. Legen sa at det var greit, men jeg vet ikke...) Er det virkelig så farlig å røyke og gå på P-piller samtidig? (Jeg hører masse rykter vettu!) Grunnen til at jeg går/gikk på pillen, var at det er greit med regelmessig mens, og jeg får mindre smerter. Jeg har ikke noen fast partner, så det er ikke derfor. Men jeg synes det er greit. Kan det være andre legemidler som hjelper for det samme, bare uten at man får blodpropp?!? (Ja, jeg er litt hypokonder)

Dette ble kanskje litt mye, men jeg håper jeg får svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28310-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Har brukt opp brettet,

og har hørt at det er lurest å slutte etter et brett?

Du kan stoppe år som helst

Hva skjer

nå? Når får jeg neste mens? Du får blødning når du stopper, neste mens kommer etter 4-6 uker

Kommer den til å være

regelmessig? Det vet man ikke på forhånd.

er det virkelig så skadelig å gå på piller som

mange sier? Hvis det var 'så skadelig' ville vi ikke anbefale det til så mange.

Er det virkelig så farlig å røyke

og gå på P-piller samtidig? Hvis kvinnen er over 35 år bør man ikke kombinere. Det er langt farlige å røyke enn å bruke p-pille!

Mensen kan man regulere på annen måte (Provera på resept), mensmerter kan man bruke andre medikamenter for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28310-p-piller/#findComment-114621
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...