Gå til innhold

Proforma ekteskap?

Gjest Proforma ekteskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Proforma ekteskap?
Skrevet

Har en kamerat som har en kjæreste fra Sør-amerika. Han bor i en by og hun i en annen by i Norge. Hun har jobbet her i 2 år, men blir nå kastet ut, selvom hun har fått fast jobb. Kompisen min er ganske frustrert og vurderer å gifte seg med henne. Det er snakk om 1 måned til hun må ut av landet. Anses dette som proformaekteskap? Vil staten finne ut av det? Og har hun i det hele tatt lov til å gifte seg her i landet når hun må ut om 1 måned? Er det slik at hvis de gifter seg så MÅ de bo sammen eller kan de bo hver for seg? Kan hun f.eks. flytte inn i kollektivet til kompisen min?

Gjest han reise med henne?
Skrevet

''Det er snakk om 1 måned til hun må ut av landet. Anses dette som proformaekteskap?''

Jeg _tror_ det er for sent å gifte seg når hun har fått en dato.

Skrevet

Siden de er kjærester vil dette ikke være et proforma ekteskap. Hva staten mener er selvfølgelig en annen sak. Hun kan ikke bli nektet å gifte seg. Om de ikke risikere å bli beskyldt for pro forma, lønner det seg for dem å bo sammen.

Skrevet

''Det er snakk om 1 måned til hun må ut av landet. Anses dette som proformaekteskap?''

Nei, det er det ikke. Det er ikke lenge siden jeg hørte om noen som giftet seg et par dager før...

Skrevet

Hvordan fikk du til den utgråinga av den første setningen

?

Gjest han reise med henne?
Skrevet

Hvordan fikk du til den utgråinga av den første setningen

?

Du kopierer det du vil ha og limer det inn i svaret ditt. Deretter tar du å merker to ganger med den tasten som det er komma og stjerne på (ved siden av enterknappen) Lag to slike komma foran og etter det du har limt inn.

''Du kopierer det du vil ha og limer det inn i svaret ditt''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...