Gjest Vikkan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei.. Jeg er ei jente på 24 år. De siste14 dagene har jeg hatt smerter i nedre del av magen, ned mot underlivet. Kan minne litt om mens smerter, bare mye svakere, men kanskje mer som om jeg er sår eller øm i magen.Magen min oppleves hardere enn vanlig også. I mai sluttet jeg på p Pillen Yasmine, i håp om å bli gravid etterhvert.Har tatt graviditets test, som var negativ. Opplevde også den siste tiden før jeg sluttet på pillen ubehag i magen når jeg startet på et nytt brett etter opphold!! De 4 første dagene ca.. I tillegg har jeg smerter i området rett over brystene, altså ikke i selve brystene. Det er ikke vondt når jeg tar der, men det føles ømt og gir en følelse av at noe trykker meg i brystet,det er utrolig ubehagelig.Kan minne litt om det ubehaget man har når man er støl..Dessuten får jeg stikk i brystet en gang iblandt.. slik har det vært i over 8 dager nå.. Det gjør ikke vondt når jeg trekker pusten dypt.. Det hender også at armene mine dovner bort et øyblikk innimellom.. Jeg har skikkelig legeskrekk, og håper du kan gi meg noen svar litt raskt..Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283143-mage-og-bryst-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du har (det jeg oppfatter) to symptomer: smerter i magen og smerter i brystet. Jeg kan ikke se at det er forbindelse mellom de to symptomene. Magesmertene kan være så mangt, ikke bare ’underlivet’. Man kan tenke på egglederbetennelse, men da vil det ofte være feber og utflod. Det kan være forstoppelse, men da er smertene mest på venstre side, magen kan kjennes hard. Det som betegnes endometriose kan gi ulike former for smerte, det er en ufarlig tilstand med små blodcyster på bukhinne eller eggstokker. P-pille kan kurerer smerten. Med hensyn til smertene i brystet er jeg mer usikker. Uansett lyder det ikke som noe urovekkende, men det beste var at du tar kontakt med din fastlege for en sjekk, for som du vet kan vi ikke stille diagnose på Doktoronline, bare komme med forslag. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283143-mage-og-bryst-smerter/#findComment-2276263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.