Gjest ho-hooo! Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 en venn av meg kjørte på en katt-ugle i forgårs og vi brakte den til dyrelegen. i dag ringte dyrelegen meg og spurte meg om jeg kunne ta med meg uglen igjen. det var en ung ugle som mest sannsynlig var ute på en prøveflygning og fløy front mot front mot min venn. de sa at den bare var litt i sjokk og ellers helt grei. men den kunne ikke fly og den har heller ikke lært å jakte så å sette den fri igjen var ikke det beste for den om vi ville at den sku overleve. altså så bad de meg om å hente den igjen og muligens ta vare på den til den var klar for naturen igjen. mate den og lære den å jakte. jeg sa naturligvis ja da jeg har en gård jeg kan lage enn innhengning på. men jeg vet jo ikke allverdens om ugler da og lurer på hvem jeg kan kontakte. vi jo heller at noen proffesjonelle skal ta seg av den..?? har tatt noen tlf,men de fleste har verken plass eller kunnskap.. hva gjør jeg?? 0 Siter
Mirabell Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Kontakte ornitologisk forening, kanskje? 0 Siter
morsan Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 http://www.miljolare.no/fuglevennen/sporsmal/ Se hva jeg fant på nettet! Spør en ornitolog!! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Oj, så morsomt!! Jeg så en slik i dyreparken i Kristiansand i sommer, så kanskje du kan ringe dit? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Den skal mates med flatbiff skåret i tynne biter. (og det er lurt å bruke en steikepinsett når du skal gi den mat, ellers biter den mest sannsynlig). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.