Gjest bare det beste er godt nok for barna Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Jeg kan risikere å bli alene en eller annen gang om ikke så lenge. Vi prøver å få det til, men jeg synes det er greit å ha litt planer i tilfelle vi ikke skulle få det til. Spesiellt siden det er barn involvert. Jeg har en eiendom, som er i for dårlig stand og for liten nå til å bo i. Denne kan jeg selge i dag og kanskje sitte med et par hundre tusen igjen. (de pengene bør jeg ikke skatte av siden det ikke er fortjeneste på fra kjøp til salg) Jeg kan bruke et par hundre tusen på å sette det i stand og da vil jeg sitte igjen med kanskje 550.000 på hånda. En 350.000.- må jeg skatte av som fortjeneste siden jeg ikke har bodd der et av de to siste årene. Jeg kan sette det i stand og leie det ut, da må jeg lete etter et nytt hus. Da ser jeg for meg å sette ny takst og bruke det jeg kan i det "gamle" huset til å dekke egenkapital (som jeg da ikke vil ha på banken) til det "nye huset". Hvordan funker det egentlig? Jeg kan ordne det "gamle" huset og søke om nybygg. Men jeg er litt i tvil om verdien stiger i takt med lånet for å si det sånn. Positive er at da kan jeg leie ut det "gamle" huset, det negative er at jeg da får folk helt innpå og vi er litt bortskjemte i forhold til friheten uten det. Postitivt er også at ungene kan ta over det "gamle" huset når de blir store nok til å ønske å ha mer privatliv. Hvilke andre muligheter er det for oss? Jeg skal til time i banken for å diskutere dette men det kunne være ønskelig å vite så mye som mulig før jeg møtte opp der. Er det noen som har vært i lignende situasjon som kan fortelle meg mest mulig om mulighetene vi har? Utleie ser jeg ikke på som noe problem, og verdien på huset vil da komme mine barn til gode, hvis dette er den beste muligheten. Har jobbet beinhardt på egne ben for å komme dit vi er i dag så jeg ønsker å gjøre det beste for ungene min og meg selv hvis ting går så galt at jeg ikke får ting til å fungere med min utvalgte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.