Gjest trenger forklaring Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Hvis jeg stemmer på ett parti, men velger å kumulere et par navn på et annet partis liste, vil "mitt" parti da tape på dette i form av å miste noen poenger? Det aller viktigste er jo for meg at partiet jeg stemmer på skal vinne. Jeg vil bare kumulere personer på andre lister dersom mitt eget parti ikke taper på dette. ? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Ja, hvis du fører opp slengere fra andre partier blir noe av verdien på stemmen din overført til disse partiene, og trukket fra det partiet du stemmer på. 0 Siter
morsan Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Ja, hvis du påfører'slengere' fra andre partier vil 'ditt' parti tape en forholdsmessig andel. Jeg er ikke sikker på hvor mye, men tror det kommer an på hvor mange som står på ditt partis liste i utgangspunktet. La oss f eks si at det er 25 navn der, og du fører opp en fra et annet parti. Da har du gitt 24/25 stemme til ditt parti og 1/25 stemme til det andre partiet. Tror jeg;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.