Gå til innhold

Spørsmål om stemmeseddelen (valget)

Anbefalte innlegg

Gjest trenger forklaring
Skrevet

Hvis jeg stemmer på ett parti, men velger å kumulere et par navn på et annet partis liste, vil "mitt" parti da tape på dette i form av å miste noen poenger? Det aller viktigste er jo for meg at partiet jeg stemmer på skal vinne. Jeg vil bare kumulere personer på andre lister dersom mitt eget parti ikke taper på dette.

?

Skrevet

Ja, hvis du fører opp slengere fra andre partier blir noe av verdien på stemmen din overført til disse partiene, og trukket fra det partiet du stemmer på.

Skrevet

Ja, hvis du påfører'slengere' fra andre partier vil 'ditt' parti tape en forholdsmessig andel.

Jeg er ikke sikker på hvor mye, men tror det kommer an på hvor mange som står på ditt partis liste i utgangspunktet. La oss f eks si at det er 25 navn der, og du fører opp en fra et annet parti. Da har du gitt 24/25 stemme til ditt parti og 1/25 stemme til det andre partiet.

Tror jeg;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...