Gå til innhold

Mistet tråden til min kobberspiral

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen forvirret.

Hei - for 4 år siden fikk jeg satt inn en kobberspiral. For 2 år siden derimot falt den blå tråden ut og jeg fikk tatt en gynekologisk undersøkelse. Gynekologen sa at spiralen lå som den skulle og at det ikke var noe problem. Nå har jeg flyttet til Danmark og har vært til ny underlivsundersøkelse. Legen her var noe uforstående i hvordan tråden kan ha falt av og var også usikker på hvordan man skal kunne fjerne spiralen nå som tråden ikke er der. Jeg har planer om å ta spiralen i løpet av året, men er nå ganske forvirret omkring det hele. Er det vanlig at tråden faller av? Kan spiralen fortsatt ligge som den skal i livmoren? Er det komplisert å ta ut spiralen uten at tråden er der - og hvordan fåregår dette ingrepet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283238-mistet-tr%C3%A5den-til-min-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ukjent for meg at tråden kan falle av spiralen. Jeg tror heller at legen har klippet en liten bit av spiraltråden i forb. men innsetting og at denne resten har ligget enten i skjeden eller livmorhalsen og så har falt ut senere. Så legen ikke noe til tråden da du var på kontroll? Spiralen ligger helt sikkert normalt i livmoren og kan fjernes med en slank pinsett eller med en kurette som ser ut som en slags heklenål -med krok- til å fange spiralen. Det går vanligvis greit hos en erfaren gynekolog. Ikke noe å grue seg for. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...