Gå til innhold

vernepleier vs. førskolelærer

Anbefalte innlegg

Gjest Magdaren
Skrevet

Hva ville dere anbefale meg å søke på, vernepleier eller førskolelærer? Er det noe for eller imot det ene eller andre? Vanskelig å bestemme seg... er jo bare et halvt år til man kan begynne å søke på høgskoler, og jeg sliter med å bestemme meg. Har lenge tenkt vernepleier, men så var det ei som prøvde få meg til å tro at det var svært så mye stell i det yrket, såfremt en ikke jobbet på NAV. Men det er vel mere stell på en hjelpepleier enn vernepleier, en vernepleier har jo et større spekter å jobbe med?

Vet ikke om jeg er så pedagogisk av meg heller, men kanskje en lærer å bli det i løpet av studiet? (førskolelærer) Føler ikke jeg er noen ledertype...

Men lønna er for lav til at jeg vil være barne-og ungdomsarbeider resten av livet og vil også utvikle meg selv ved å bli høyere utdannet.

tips til en ung dame i tvil?

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg er nettopp ferdig utdannet vernepleier, og kunne ikke tenke meg å være førskolelærer. Vernepleieryrket er mangfoldig. Flere muligheter å velge mellom og jobb i massevis. En trenger så absolutt ikke jobbe i pleien her. Jeg var feks i praksis hos politiet i den forebyggende gruppe for barn og unge. Kjempespennende. Som vernepleier kan du jobbe med mange ulike ting. Dette passer meg bra, så får jeg prøvd hva som passer meg. I tillegg er det flere videreutdanninger en kan ta etter man har funnet ut hva en best trives med.

Jeg ville gått for vernepleier.

Gjest Magdaren
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg er nettopp ferdig utdannet vernepleier, og kunne ikke tenke meg å være førskolelærer. Vernepleieryrket er mangfoldig. Flere muligheter å velge mellom og jobb i massevis. En trenger så absolutt ikke jobbe i pleien her. Jeg var feks i praksis hos politiet i den forebyggende gruppe for barn og unge. Kjempespennende. Som vernepleier kan du jobbe med mange ulike ting. Dette passer meg bra, så får jeg prøvd hva som passer meg. I tillegg er det flere videreutdanninger en kan ta etter man har funnet ut hva en best trives med.

Jeg ville gått for vernepleier.

takk:)

Skrevet

Jeg kjenner 2 vernepleiere. Den ene jobber i Barne- og ungdomspsykiatrien, og jobber mot barn og unge med spesielle behov. Hun kartlegger hva slags behov vedkommende har og hjelper apparatet rundt barnet til å finne ut hvordan de skal hjelpe barna.

Det er overhodet ikke noe stell innvolvert.

Den andre jobber med psykisk syke voksne, og rusmisbrukere. Heller ikke her er det noe stell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...