Gjest Magdaren Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Hva ville dere anbefale meg å søke på, vernepleier eller førskolelærer? Er det noe for eller imot det ene eller andre? Vanskelig å bestemme seg... er jo bare et halvt år til man kan begynne å søke på høgskoler, og jeg sliter med å bestemme meg. Har lenge tenkt vernepleier, men så var det ei som prøvde få meg til å tro at det var svært så mye stell i det yrket, såfremt en ikke jobbet på NAV. Men det er vel mere stell på en hjelpepleier enn vernepleier, en vernepleier har jo et større spekter å jobbe med? Vet ikke om jeg er så pedagogisk av meg heller, men kanskje en lærer å bli det i løpet av studiet? (førskolelærer) Føler ikke jeg er noen ledertype... Men lønna er for lav til at jeg vil være barne-og ungdomsarbeider resten av livet og vil også utvikle meg selv ved å bli høyere utdannet. tips til en ung dame i tvil? 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg er nettopp ferdig utdannet vernepleier, og kunne ikke tenke meg å være førskolelærer. Vernepleieryrket er mangfoldig. Flere muligheter å velge mellom og jobb i massevis. En trenger så absolutt ikke jobbe i pleien her. Jeg var feks i praksis hos politiet i den forebyggende gruppe for barn og unge. Kjempespennende. Som vernepleier kan du jobbe med mange ulike ting. Dette passer meg bra, så får jeg prøvd hva som passer meg. I tillegg er det flere videreutdanninger en kan ta etter man har funnet ut hva en best trives med. Jeg ville gått for vernepleier. 0 Siter
Gjest Magdaren Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg er nettopp ferdig utdannet vernepleier, og kunne ikke tenke meg å være førskolelærer. Vernepleieryrket er mangfoldig. Flere muligheter å velge mellom og jobb i massevis. En trenger så absolutt ikke jobbe i pleien her. Jeg var feks i praksis hos politiet i den forebyggende gruppe for barn og unge. Kjempespennende. Som vernepleier kan du jobbe med mange ulike ting. Dette passer meg bra, så får jeg prøvd hva som passer meg. I tillegg er det flere videreutdanninger en kan ta etter man har funnet ut hva en best trives med. Jeg ville gått for vernepleier. takk:) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Jeg kjenner 2 vernepleiere. Den ene jobber i Barne- og ungdomspsykiatrien, og jobber mot barn og unge med spesielle behov. Hun kartlegger hva slags behov vedkommende har og hjelper apparatet rundt barnet til å finne ut hvordan de skal hjelpe barna. Det er overhodet ikke noe stell innvolvert. Den andre jobber med psykisk syke voksne, og rusmisbrukere. Heller ikke her er det noe stell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.