Gå til innhold

Bakt potet

Anbefalte innlegg

Gjest balooba
Skrevet

Bakte poteter som kjøpes i folie på butikken - hvor lenge skal de ligge på grillen?

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med grilling, men når jeg steker dem i vanlig komfyr må de ligge i ca 45 - 60 min. (Alt etter hvor store de er.)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg ville ha stekt dem i stekeovnen på forhånd jeg, og bare varmet dem på grillen når maten lages der.

Tar veldig lang tid å bake poteten på grillen.

candyqueen_83
Skrevet

Du kan godt koke dem litt først og så bake dem ferdig på grillen. Men tider er jeg ikke sikker på. Kommer litt an på størrelse.

Gjest balooba
Skrevet

Du kan godt koke dem litt først og så bake dem ferdig på grillen. Men tider er jeg ikke sikker på. Kommer litt an på størrelse.

Men.... jeg trodde potetene som lå i folie allerede var kokt? Det er vel ikke rå poteter som er pakket i folie??

Gjest annlovinda
Skrevet

Men.... jeg trodde potetene som lå i folie allerede var kokt? Det er vel ikke rå poteter som er pakket i folie??

Jo, de er råe når du kjøper de innpakka i folie fra butikken.

candyqueen_83
Skrevet

De er helt rå :o) derfor kan det ta utrolig lang tid på grill.

Hadde dem vært kokt kunne dem ikke ligget særlig lenge i butikken :o)

Skrevet

Jo, jeg mener de er rå ja. Hadde de vært kokte hadde de antagelig smakt jævlig.

Gjest en time, pluss minus
Skrevet

En times tid, avhengig av størrelsen, og hvor sentralt på grillen du har plass til å ha dem.

Har du ikke tid til det, start prosessen i stekeovnen, så bare flytter du dem over på grillen til slutt, hvis det er viktig for serveringen osv at alt kommer fra grillen. Ikke la dem bli kalde før du varmer dem opp igjen, da risikerer du at de er lunkne i midten, og det er ikke noe særlig.

Jeg vet at noen forkoker poteter før baking, for å spare tid. Ikke gjør det! De potetene smaker ikke godt, jeg får ikke ned en bit når noen serverer slike "bakte" poteter.

Stikk en skarp kniv eller strikkepinne eller noe slik inn i poteten for å se om den er gjennomstekt. Den skal ikke møte noe motstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...