Gå til innhold

Astma, bronkitt, bivirkninger av Champix?

Anbefalte innlegg

Gjest Stum og pesende

Hei, jeg er 52 år gammel og har astma. Mange luftveisinfeksjoner har fått meg til å ta røykeslutt på alvor. Hos lege forrige uke med bronkitt ble vi enige om å starte med Champix. Startet torsdag, og om kvelden forsvant stemmen. Fortsatt borte, og bronkitten er verre. Leser om slike bivirkninger i pakningsvedlegget. Bør jeg omgående slutte? Har sånn tro på hjelp fra dette legemiddelet og deres web-side. Jeg er redd nå, og trenger et raskt svar! Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283301-astma-bronkitt-bivirkninger-av-champix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Når det opptrer bivirkninger i forbindelse med bruk av et legemiddel bør man stoppe umiddelbart. Hvis da bivirkningssymptomene forsvinner går det an å prøve en gang til for å se om det virkelig var legemiddelet som ga bivirkninger. Kommer symptomene da tilbake kan du føle deg sikker på at det var en sammenheng og da må du nok finne et annet opplegg for røykeslutt. Det finnes flere ulike typer hjelpemidler som kan brukes.

Når det opptrer bivirkninger i forbindelse med bruk av et legemiddel bør man stoppe umiddelbart. Hvis da bivirkningssymptomene forsvinner går det an å prøve en gang til for å se om det virkelig var legemiddelet som ga bivirkninger. Kommer symptomene da tilbake kan du føle deg sikker på at det var en sammenheng og da må du nok finne et annet opplegg for røykeslutt. Det finnes flere ulike typer hjelpemidler som kan brukes.

Mener du virkelig at dette er et svar? Tror du ikke jeg kan tenke så langt selv? Jeg sendte mitt spørsmål på lørdag. Dette fikk jeg som svar idag, torsdag. Og for dette har jeg belastet kredittkortet mitt med en pen sum ? ? ? Ja, ja, da vet jeg i alle fall at nett-leger skal jeg holde meg langt unna i fremtiden. Skjønner at det er bare show.

Kjempeskuffet over at en lege kan "selge sjela si" på denne måten. men det er vel godt betalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...