Gjest Brennbar Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Jeg skal bestille dvd plater for å brenne, disse må være sonefrie da de skal sendes til andre land. Jeg ser noen er DVD-R og noen DVD+R er dette noen forskjell? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319358 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Ehhh .. Er ikke alle brennbare DVD-er sonefrie i utgangspunktet da? Det er du som må velge å brenne til rett system (PAL eller NTFS eller hva det nå heter) for at de skal kunne leses av DVD-spillere i de respektive landene. 0 Siter
Gjest Brennbar Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Ehhh .. Er ikke alle brennbare DVD-er sonefrie i utgangspunktet da? Det er du som må velge å brenne til rett system (PAL eller NTFS eller hva det nå heter) for at de skal kunne leses av DVD-spillere i de respektive landene. Joda de er sonefrie, spørsmålet mitt var hva DVD-R og DVD+R betød :-) men hva mener du med Pal og NTFS? 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Her bruker vi sone 2 (Pal) tror jeg. Jeg tror det er veldig liten forskjell på om det er -R eller +R. I begynnelsen ble man ikke enige om en standard og det ble laget to forskjellig, men begge to virker på en vanlig dvd-spiller. 0 Siter
Gjest Brennbar Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Her bruker vi sone 2 (Pal) tror jeg. Jeg tror det er veldig liten forskjell på om det er -R eller +R. I begynnelsen ble man ikke enige om en standard og det ble laget to forskjellig, men begge to virker på en vanlig dvd-spiller. Takker så mye :-) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Jeg vet ikke hva -R og +R betyr, men jeg fikk streng beskjed om å kjøpe -R da jeg skull kjøpe. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Joda de er sonefrie, spørsmålet mitt var hva DVD-R og DVD+R betød :-) men hva mener du med Pal og NTFS? En del eldre DVD-spillere taklet enten +R eller -R, nå har det ikke noe å si hva du bruker. ''men hva mener du med Pal og NTFS?'' I Norge, og Europa forøvrig brukes PAL-systemet på DVD og TV, i USA og Sør-Amerika brukes NTFS. Som en regel kan du si at en PAL-TV støtter DVD som er brent som PAL, mens det ikke er selvsagt at en PAL-TV kan vise det amerikanske systemet. Når du brenner en DVD får du, i alle fall i de programmene jeg har brukt, spørsmål om du skal konvertere til PAL eller NTFS. Det er dette du må forholde deg til når du skal brenne DVD til f.eks venner som bor utenlands. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Joda de er sonefrie, spørsmålet mitt var hva DVD-R og DVD+R betød :-) men hva mener du med Pal og NTFS? Det heter NTSC, ikke NTFS som er noe helt annet. :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.