Gjest Ikke Thailand på meg Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Ser og hører at man reiser til Thailand, men jeg skjønner ikke at de greier. Etter tsunamien er Thailand for meg en eneste stor kirkegård. Jeg fatter ikke at noen kan greie å kose seg på en strand eller på et område der det omkom en masse mennesker i ny tid... Jeg er sikkert både sær og rar, men slik føler jeg det. Og jeg syns det er merkelig at noen orker dette. Er det flere som føler det samme?? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Thailand er da mye mer enn bare de delene som ble rammet av tsunamien! For eksempel er det mange fine plasser på østsiden av landet, ved gulfen. Eller i Nord-Thailand. Jeg vil tippe du ikke ser mye til "kirkegårdene" om du drar dit. Hvor skal du reise da, når du ikke kan dra til Thailand fordi så mange døde der i romjula 2006? Ikke kan du dra til Malaysia eller til Indonesia pga tsunamien. Ikke kan du dra til USA fordi flykaprerne 11. september drepte flere tusen. I London og Madrid har det vært bomber der mange døde, alvorlig mange mennesker dør i flere land i Afrika hver eneste dag. I Danmark og Frankrike er det masse opptøyer innimellom osv osv. Skal vi la naturkatastrofer og terror stoppe oss, så vil det snart eneste alternativ være å holde seg hjemme. Og da slår nok lynet ned, skal du se. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Ikke hele Thailand ble rammet av tsunamien. Men jeg sier ellers som ChiengMai: Skal man unngå slike steder, kan man nesten ikke reise noen steder. Der familiehytta vår ligger, gikk i nærheten for nesten 200 år siden norgeshistoriens verste ras når man snakker om tap av menneskeliv. Jeg må si jeg ikke tenker så mye over det.... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Støtter ChiengMais innlegg. Ellers vil jeg bare også si at veldig mange steder i Thailand er avhenigig av turistinntekter, så dersom alle skulle tenkt som deg så ville det vært svært uheldig for de menneskene som overlevde tsunamien. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.